TNT Post draagt Postzegelblog over aan initiatiefneemster

TNT Post draagt Postzegelblog over aan initiatiefneemster

TNT Post draagt Postzegelblog over aan initiatiefneemsterNa ruim twee jaar onder de vlag van TNT Post te hebben geopereerd, gaat Postzegelblog.nl nu over naar Lia Vieveen. Zij was binnen TNT Post één van de initiatiefnemers van de Postzegelblog, die begin 2006 startte als een experiment. Bloggen was toen iets nieuws, zeker over postzegels. De Postzegelblog is uitgegroeid tot dé digitale verzamelplek voor geïnteresseerden in postzegels, zelfs tot buiten de Nederlandse grenzen. De blog heeft nu zo’n dertienduizend bezoekers per maand.

Lia Vieveen heeft TNT Post destijds ervan overtuigd dat er in de Postzegelblog veel onbenutte mogelijkheden schuilen. Uitbreiden van de blog vergt echter meer tijd dan TNT Post daaraan kan spenderen. In goed overleg is daarom besloten dat Lia Vieveen vanaf 1 juli 2008 verantwoordelijk is voor de Postzegelblog. Lia Vieveen: “Ik heb altijd met veel plezier achter de schermen van de Postzegelblog gewerkt. Het wordt nu tijd om meer het voortouw te nemen en nieuwe impulsen te geven aan de Postzegelblog. Graag wil ik de community verder uitbouwen door de bezoekers nog meer bij de blog te betrekken en het aantal mensen dat de site bezoekt verder te vergroten. Direct na de zomerperiode ga ik, samen met een aantal andere mensen, hiervoor hard aan de slag.”

Een interessante ontwikkeling aangezien het Postzegelblog niet op zichzelf staat. In de afgelopen jaren zijn meer bedrijven gestart met een weblog en komen er langzamerhand achter dat de exploitatie van een weblog meer inhoudt dan wat budget reserveren en iemand een deeltaak geven. Wat is de doelstelling van de weblog? Welke afdeling en mensen zijn verantwoordelijk voor de weblog? Hoeveel budget en capaciteit reserveer je? En vooral ook, hoeveel tijd geef je het voordat je beslist om het te stoppen (of door te gaan)? Vragen die ik regelmatig krijg bij mijn lezingen en workshops over social media. Veel van de antwoorden vinden we terug in de recente 2008 Tribalization of Business Study.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Interessant is ook om eens naar de reacties te kijken naar aanleiding van deze beslissing van TNT Post. Zo schrijft ene Jan Boon (van de Nederlandse Vereniging van Poststukken & Poststempelverzamelaars):

    (...) Misschien een uitbreiding van de bloggers om ook wat meer filatelistische diepgang te verkrijgen? Eigenlijk zou een ieder die wat te melden heeft een bijdrage moeten kunnen leveren. Ik meld me hierbij alvast aan. We zijn nu in ieder geval van de belangenverstrengeling van TNT verlost, hoewel ik moet toegeven dat er van direkte inmenging nooit sprake is geweest. De bloggers hebben natuurlijk allemaal een vrij hoog TNT gehalte, hoewel dat eigenlijk ook geen issue is geweest. (...)

    De vraag die we achteraf kunnen stellen is of een bedrijf (als TNT Post) uberhaupt wel een online community succesvol kan neerzetten? Welke bedrijven kunnen dit wel en welke niet? Leuke vraag om dit weekend eens over na te denken!

    geplaatst op
  • zijn er nog andere bedrijven die postzegels uitgeven?

    geplaatst op
  • In de niche van postzegel verzamelaars kan dit zeker gaan werken, verwacht dan geen bezoekers aantallen als bij Hyves. Dit kan ook een mooie plek zijn voor handelaren om een 'postzegelmarktplaats' te starten

    geplaatst op
  • @Erno: Regionale postbezorgers (zoals http://www.regiopost.nl) hebben ook eigen postzegels. Dat dit blog nu onafhankelijk wordt opent ook de deuren voor dat soort postzegels lijkt me...

    geplaatst op
  • En wat denk je van de internationale PTT's en internationale postzegels?

    Maar Lia, gefeliciteerd!

    geplaatst op
  • Hey Lia, het is je gelukt! Gefeliciteerd!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.