Crazy launchparty en eerste indrukken van iPhone 2.0

Crazy launchparty en eerste indrukken van iPhone 2.0


Het filmpje van de enorme rij iPhone 2.0-fans op de lijnbaan, vervolgens een video met mijn eerste iPhone 2.0 indrukken en de mening van Francisco van Jole over zijn (nieuwe) iPhone. In het kort: Het is een prachtig mobiel internet apparaat geworden met 3G, GPS en nieuwe te downloaden applicaties maar met een slecht batterijenleven (3.5 uur), natuurlijk geen echt toetsenbord, cut/paste en een video camera maar overall een geweldige mobiele internet machine vol met coolnes.

Dit filmpje in helaas niet echt scherp. Maar er morgen een mooie van maar het is 4 uur dus mooi geweest. Maar je krijgt een eerste indruk wat ik goed en minder vind. Nog veel meer details over te zeggen zoals de app store, exchange geen cut/past en video etc maar dat komt.

Francisco van Jole kwam ook nog even langs. Geconfronteerd met de voor en nadelen van de iphone ging hij er…..?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 34 reacties op dit artikel

  • PRACHTIG. Sterk gedaan, Vincent. Mooie reviews ook. Hebben, hebben, hebben! Had Van Jole trouwens een slok op, of was hij gewoon moe? ;-)

    geplaatst op
  • Leuke video maar jeetje, wat een stelletje gekken bij elkaar om uren in de rij te staan voor een mobieltje ;-)

    geplaatst op
  • @Vincent: begrijp ik nu goed dat de iPhone vandaag ook gewoon hier in Arnhem (en andere steden) is te verkrijgen? Dan ga ik er zo ook maar eens eentje halen. Voor de fun, want ik blijf natuurlijk een Nokia-fan ;-)

    geplaatst op
  • Heb zojuist de poll overigens weer aangezet, die was tijdelijk uitgeschakeld ivm foutmeldingen. Excuses voor het ongemak!

    geplaatst op
  • Lees net dat bij een aantal van de 500 ' gelukkigen' de iPhone helemaal niet doet:
    http://twitter.com/jaapstronks/statuses/855413898
    http://twitter.com/Jojanneke/statuses/855418876

    Nog meer mensen met een iPhone die het (nog) niet doet?

    geplaatst op
  • @matthijs Francisco was helemaal nuchter maar wel onder de indruk, en het was 02.00 dus lekker lat.
    @peter life is all about being inspired. Toch mooi om zo enthousiat te zijn
    @marco sterker, ik ben net naar belcompany gegaan om de mijne te kopen. Er waren 10 anderen waarvan 7 een Iphone kregen. Maar de systemen waren plat dus ik moet terugkomen.
    @marco de mijne werkte direct

    geplaatst op
  • Ik heb alleen de allereerste iphone mogen aanschouwen, maar ik vraag me nog steeds af waarom de iPhone zoveel beter is dan menig ander MDA. De interfase zal beter zijn dan bij de meeste telefoons, maar is dat het niet een beetje?

    Als ik alles op een rijtje zet krijg je veel eisen/beperkingen die met deze iPhone komt en daarbij ook nog eens een prijskaartje die vergeleken met andere telefoons vele malen hoger ligt.
    Ga ik dan gewoon niet mee in de hype of zie ik iets over het hoofd?

    geplaatst op
  • @Eric: Het gaat niet om wat hij kan maar om het design. De iPhone is een gadget, een fashion icon, een sierraad zegmaar :-)

    geplaatst op
  • @Niek: En dat is nou precies waar ik me zo kapot aan erger. Waarom trappen mensen daar toch elke keer weer in? Ik dacht dat dat een vrouwenkwaal was; producten uitzoeken op uiterlijk en merkwaarde, maar kennelijk gaat met de komst van de iPod en de iPhone een groot gedeelte van de mannelijke consumenten ook in.

    Elke telefoon heeft z'n voor- en nadelen, z'n pluspunten en z'n tekortkomingen. Ik ben niet anti-Apple en ik vind de iPhone een mooie telefoon, maar dat is het ook. De interface, het scherm, allemaal prachtig. De magere GPS functionaliteit, het slechte belgedrag, de absurde prijs, allemaal tekortkomingen. Waarom moeten er dan tóch weer mensen in de rij gaan liggen?

    Knap hoor van Apple, dat zeker. Toch kan ik er niet onderuit dat ik iPhone kopers een klein beetje in het 'meeloper' hokje stop.

    geplaatst op
  • @Marco: Die Jojanneke heeft geen iTunes én probeert hm aan de praat te krijgen op een Linux systeem (waar dus geen iTunes voor beschikbaar is) en het registratienetwerk heeft eruit gelegen, waardoor het bij die jaapstronks niet lukt. Ligt in beide gevallen dus niet aan het apparaat..

    geplaatst op
  • @niek grappig dat het altijd emotie versie rationaliteit is. Rationeel heb je gelijk maar de unieke bedrijven kunnen een gevoel & inspiratie overdragen bij een product en iphone is one of them. Dat betekent loyality, margins etc. Get used to it :-)

    geplaatst op
  • @Vincent: het was mij vanmorgen te druk bij T-Mobile in Arnhem en ben doorgelopen:
    http://www.flickr.com/photos/marketingfacts/2658308664/

    Wel jammer, had er graag even mee gespeeld. Duik nu maar in een goed boek dit weekend ;-)

    geplaatst op
  • 't Lijkt erop dat het ding alweer uitverkocht is: zie Bright via @2525. In het artikel op Bright wil T-mobile woordvoerster Priscilla Tomasoa van T-Mobile niet zeggen hoeveel iPhones er in totaal beschikbaar waren. De schaarstestrategie ten voeten uit, wat mij betreft. Eigenlijk is het totaal belachelijk.

    geplaatst op
  • Dat filmpje van Vincent Evers laat keurig alle tekortkomingen en gebreken zien. "lekker snel browsen zegt ie en ondertussen duurt t nog een halve minuut voor je nu.nl hebt geladen".. google maps met gps.. wow! 3,5 uur batterijvermogen.. wow! Het is dat ze die dingen gratis weg moeten geven aan de kanslozen die denken voor 1 dag hip te zijn... gelukkig heb ik wel geld voor een echte telefoon met mp3-afspeelmogelijkheid, wmv, asf etc etc, internetradio, gps, tom-tom, snel internet op explorer, wifi, camera, video, compleet office-pakket, toch-screen, uitschuifbaar qwerty toetsenbord (superhandig sms-en met de 2 duimen ;) en ga nog maar even door.. geloof mij, iPhone is echt niet my phone.. dat had u al wel begrepen zeker.. waardeloze spleetmagneet, verder niets...

    geplaatst op
  • @Matthijs: mee eens, en we lopen er allemaal als een stel makke schapen achteraan!

    Btw, wat vinden jullie van de iphone-versie van marketingfacts?
    http://www.marketingfacts.nl/iphone

    geplaatst op
  • Lachen, die reacties van de iPhone haters. Ze lijken sprekend op die paardenliefhebbers uit de 19e eeuw die ernstig tegen de automobiel waren.

    geplaatst op
  • Ja Piet, dat zou wel opgaan als het apparaat zo vernieuwend was, kennelijk lukt het in 2008 nog niet om een telefoontoestel met video mogelijkheden te maken.

    geplaatst op
  • Wat een verschil in tarief vergeleken met duitsland zeg!
    Duitse iphone tarieven

    89 Euro 1000 minutzen incl. daarna 0,09 Cent
    300 SMS incl.
    en hotspot gratis

    flatrate data.

    geplaatst op
  • Wauw, dat abonnementsgeld en dan 1 of 2 jaar lang? Daarna kwartje per minuut aan extra belminuten? Dat betekent dat mensen minimaal 6000 euro kwijt zijn aan zo'n IPHONE. Mijn man mag dat niet hoor ;) Ik zoek wel ergens een hack t.z.t.

    geplaatst op
  • Ik heb hem!!! Ben vanochtend weer naar belcompany gedaan. (4e keer). Nu was iedereen rustig en blij. Alles werkte. Binnen 10 minuten mocht ik mijn witte iphone 16gig meenemen ook al werden mijn naw gegevens financieel afgekeurd. Na het bellen was dat toch ook geen probleem. Nu nog activeren want ik wilde het in de winkel doen maar ik moet een nieuwe itunes downloaden en via de n95 is de batterij na 50mb downloaden wel helemaal leeg

    geplaatst op
  • Eindelijk, gefeliciteerd Vincent. Houd ons op de hoogte van je wow-ervaringen.

    geplaatst op
  • Zie ook de show van Mobuzz van 11 juli in het teken van de iPhone 3G launch (met beelden uit o.a. Nieuw Zeeland, Londen, Rotterdam en Kentucky)

    Zie ook Nieuw Zeelanders boos op Vodafone vanwege duur iPhone abonnement

    geplaatst op
  • Andere video's uit Rotterdam van Mangrove, iPhoneclub, Newbeetledriver, Grotesnor op YouTube, op Vimeo (met @vincente op Segway) en via NOS

    geplaatst op
  • @Paul: je bent weer lekker bezig om alles in kaart te brengen! ;-)

    Vind de video van ibeetle op Vimeo prachtige weergave (en bevat ook nog eens een aantal twitteraars in beeld).

    geplaatst op
  • Door de Belcompany worden we ook leuk aan het lijntje gehouden. Vandaag donderdag 17 juli staat er een advertentie in o.a. de Volkskrant met de mededeling "Belcompany heeft de iPhone"
    Diverse filialen gebeld, NADA!

    geplaatst op
  • Persbericht T-Mobile:

    T-Mobile verkoopt 35.000 iPhones3G in eerste maand.

    Nog geen maand na de lancering zorgt iPhone3G in Nederland wederom voor een record. Vanaf het moment van introductie heeft T-Mobile maar liefst 35.000 toestellen en een bijbehorend abonnement verkocht. iPhone3G is zowel populair bij consumenten als bij zakelijke gebruikers. De levertijden van het toestel liggen nu tussen de twee tot drie weken.

    ‘De run op iPhone3G was de afgelopen maand in de hele organisatie voelbaar. En eigenlijk is dat nu nog steeds zo. Bij de T-Mobile verkooppunten heerst een continue topdrukte, via de e-shop op t-mobile.nl blijven de bestellingen binnenstromen en bij het call center gaat ongeveer de helft van de vragen over de iPhone. Met levertijden van zo’n twee á drie weken is het toestel goed beschikbaar. Nieuwe leveringen komen met grote regelmaat bij ons binnen. We doen er in ieder geval alles aan om mensen zo snel mogelijk met dit unieke toestel uit te rusten, ‘ zegt Bart Weijermars, Directeur Marketing bij T-Mobile in Nederland.

    geplaatst op
  • Inmiddels heb ik vorige week woensdag alweer vier iPhones bij BelCompany op kunnen halen. Deze firma levert toch regelmatig de fel begeerde iPhone in kleine aantallen uit.
    Na mijn negatieve reactie n.a.v. de krantadvertentie heb ik regelmatig goed contact gehad met het servicecenter van BelCompany, wat uiteindelijk heeft regesulteerd in de levering.
    Bij deze een PLUIM voor belCompany.

    geplaatst op
  • Mailing van T-Mobile: iPhone is er weer ;-)

    Beste meneer Van den Broek,

    Ruim een maand geleden introduceerde T-Mobile de iPhone 3G in Nederland. Meer dan 35.000 klanten hebben voor een iPhone 3G met bijbehorend abonnement bij T-Mobile gekozen. Door de overweldigende vraag was de maximale levertijd in het begin zes weken. De iPhone is nu weer direct beschikbaar.

    Heb je nog geen iPhone 3G? Bestel dan nu via de Online Shop of telefonisch via 0800 - 7123 (nieuwe klanten) of 0800 - 7111 (bestaande klanten).

    Wist je dat?
    ...meer mannen dan vrouwen een iPhone aanschaffen.
    Lees meer op http://www.t-mobile.nl/iphone.

    Verleng de gebruiksduur van je batterij.
    Een veel gestelde vraag van iPhone-gebruikers gaat over de batterij. Door functies uit te schakelen die je op dat moment niet nodig hebt, verleng je de gebruiksduur. Wil je weten wat je nog meer kunt doen? Kijk dan op: http://www.t-mobile.nl/iphone.

    Met vriendelijke groet,

    T-Mobile

    geplaatst op
  • Sinds wanneer mag er commercie bedreven worden op deze site? Foei!!!

    geplaatst op
  • @Henk: Wat bedoel je? Is dit een reactie op bovenstaande mail van T-Mobile? Wat heeft dat met commercie te maken? Btw: heb je die advertenties gezien, rechtsboven? ;-)

    geplaatst op
  • Matthijs: Het lijkt erop dat jij behoorlijk gekieteld bent door T-mobile of werk je er inmiddels?

    geplaatst op
  • @Henk: Eigenlijk BEN ik T-Mobile. En ik kan niet tegen kietelen.

    geplaatst op
  • @Matthijs: Zie je wel, ik wist het wel!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.