Drie Cyber Lions voor Nederland

20 juni 2008, 06:24

Drie Nederlandse bureaus wisten op het jaarlijkse reclamefestival in Cannes een Cyber Lion te bemachtigen. Woedend! ontving een Zilveren Leeuw voor Made of Japan een campagne voor Onitsuka Tiger Trainers van Asics. De opdracht aan Woedend! was om bezoekers ‘Made of Japan’, the pay off van Onitsuka Tiger, op een nieuwe en inspirerende wijze te laten ervaren. Made of Japan bestaat uit een website waar een Onitsuka Tiger schoen is opgebouwd uit allemaal kleine aanklikbare beelden. De beelden komen van 125 Japanse weblogs, de visuals op de weblogs worden iedere 30 minuten gescand, waarna ze op kleur worden gesorteerd en weer worden gebruikt om de schoen op de site op te bouwen.

Achtung! (wat is dat met Leeuwen en die uitroeptekens in de naam?) kreeg een Bronzen Leeuw voor Drive In van Volkswagen. CCCP scoorde met de HEMA Rube Goldberg viral ook een Bronzen Leeuw. Al het winnende Cyber werk is te zien op de Cannes lions site, het geeft een mooi overzicht van internationale online en interactive campagnes.

Antoinette Hoes is interactive strategy director & managing partner bij Leylines, een onafhankelijk bureau voor interactieve strategie & online PR en mediainzet. Ze geeft cursussen new media management bij het Post HBO programma van het Centrum voor Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool Utrecht. Zij is geïnteresseerd in online communities & what makes them tick, games, AI en alle mogelijke mooie manieren van online met klanten interacteren. Leylines helpt organisaties en merken hun doelstellingen te realiseren met het inzetten van: Interactieve strategie Geintegreerde interactieve media en middelenstrategie Mediaplanning & Media-inkoop Online PR & seeding Campagne Management & Optimalisatie "We're in an information economy. They teach you that at school. What they don't tell you is that it is impossible to move, to live, to operate at any level without leaving traces, bits, seemingly meaningless fragments of personal information. Fragments that can be retrieved, amplified." (Gibson, 1988: 30)

Categorie
Tags

1 Reactie

    Jasper van Weerd

    de HEMA link doet het niet.


    22 juni 2008 om 19:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief