Interactieve campagne De Brief voor de Koning gelanceerd

13 juni 2008, 04:28

{title}Wie als kind De Brief voor de Koning van Tonke Dragt niet gelezen heeft (en ook niet voorgelezen heeft gekregen) is heel wat tekort gekomen. Een ware klassieker, een must. Niet getreurd. Zoals vaker met goede boeken: er komt een film aan, op 16 juli in de Nederlandse bioscopen. En geen film meer, tegenwoordig, zonder flashy site. Interactief marketingbureau MediaMonks heeft in opdracht van Eyeworks de website en online campagne voor ‘De Brief voor de Koning’ ontwikkeld. De website debriefvoordekoningdefilm.nl (heerlijke url) staat nu online.

Uit het persbericht van gistermiddag: ‘Nog niet eerder werd voor het promoten van een Nederlandse film een zogenaamde 3D effect flash website gelanceerd. Bezoekers leggen, net als de hoofdpersoon in de film, een avontuurlijke tocht af.’ Op de site kun je als bezoeker door vijf verschillende scènes heen navigeren. En dat ‘zogenaamde 3D effect flash’? Dat ziet er heel erg goed uit… Kijk hieronder voor screenshots.

{title}

Op de site: veel informatie over de film, de hoofdrolspelers, wallpapers, downloads, muziek, en dus ook interactieve onderdelen. Uit het persbericht: ‘Zo kunnen jeugdige bezoekers bijvoorbeeld een brief in geheimtaal schrijven en versturen naar hun vrienden, die vervolgens slechts ontcijferd kan worden via een bezoek aan de website.’ Spannend, en net echt…

{title}

MediaMonks zal het enige bureau niet zijn, dat een campagne voor een film heeft mogen ontwikkelen. Ik ben benieuwd of de lezers hier op M! nog meer (vette) voorbeelden weten van online filmcampagnes en interactieve websites. En, voor de ouders: ik ben ook heel benieuwd naar de feedback van de kids!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    media

    Prachtige site, zal mijn dochter er eens op wijzen, die was helemaal verslingerd aan De Brief voor de Koning!


    13 juni 2008 om 04:52
    Sjef Wolters

    Mooie site, maar slechte usability (niet goed nagedacht over interactie van de gebruiker)


    13 juni 2008 om 08:22
    Marc

    Ik had al iets van de trailers gezien en vind het gevoel van de film heel goed gepakt in deze website. Slechte usability had ik geen last van; juist dat heen en weer bewegen en naar menutjes toe gaan is lekker speels; leuk voor kids. Maar misschien bedoel je usability voor oude mensen?


    13 juni 2008 om 12:59
    Sjef Wolters

    @ Marc, heb jij het kinderen laten testen dan? heb je kinderen? ik zou zeggen doe de test kijken of zij het een intuitieve site vinden. Ik ben heel benieuwd. Ik denk eerder dat de site door oude mensen gemaakt is (30+)


    13 juni 2008 om 13:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief