Voorspel het succes van voteforpresident en win

13 juni 2008, 06:00

{title}Zoals eerder aangekondigd volgt hier deel twee van de serie postings met een kijkje achter de schermen van een wereldwijde viral marketing actie: www.voteforpresident.org. Ze zijn live! Maar hoe zwaar waren de laatste loodjes? Welke acties zijn uitgevoerd om het virale effect te maximaliseren? Slaat het concept aan, hoewel het noch GROF, noch GEIL noch GRAPPIG is? Hoeveel mensen nemen in de eerste dagen de moeite om te stemmen? Uit welke landen komen deze early adopters en op wie stemmen ze?

Maar vooral: Doe mee aan de weddenschap onderaan deze posting. Raad het aantal mensen dat wereldwijd via deze website gaat stemmen en win een fles Canicas tequila

Toch nog een race tegen de klok

Twee weken geleden voorspelden we al dat Hillary snel uit zou stappen. En hoewel die voorspelling akelig goed uitkwam had het team achter de viral toch nog niet alles af. Hoort er bij natuurlijk. Belangrijkste voor het live zetten was dat de stem- en de send a friend-functionaliteiten in orde waren. Dat nog niet alle teksten in Hindi er staan nemen we dan maar op de koop toe.

Wist je trouwens dat men in Zuid-Amerika elkaar in geschreven tekst vooral met U aanspreekt? En dat een gemiddeld CMS zich geen raad weet met een taal van rechts naar links? Dat in het Arabisch de Backspace en Delete knoppen van plaats wisselen? Zo leer je nog eens wat.

Hillary gaf afgelopen zaterdag zo’n beetje haar eerste speech uit het hart. Schijnt een mooie speech geweest te zijn. Dat principe heeft Obama al een tijdje langer door 🙂

Maandagmiddag is de site gesoftlaunched, dinsdagmiddag zijn de persberichten on- en offline verspreid. De founders hebben hun contacten gemaild. Diverse groups zijn aangemaakt op LinkedIn, Hyves en MySpace. Op dit moment hebben meer dan 12.500 mensen gestemd.

Meteen na het persbericht werd Nederland al ingehaald door het aantal stemmers uit Spanje en Zwitserland. Nederland staat op de derde plaats van stemmers. Dat Spanje zo goed scoort is omdat een populaire newswire een artikel heeft opgenomen.

Leuk om te zien dat (bijna) de hele wereld al meteen meedoet; alleen de witte plekken op de kaart zijn nog niet geinfecteerd.

{title}

Wie willen de early adopters als nieuwe president?

{title}

Elke onderzoeker weet dat het te vroeg is voor conclusies. Maar elke onderzoeker weet ook dat er al vroeg een trend wordt ingezet die vaak niet meer ingrijpend verandert. De wereld tussenscore is als volgt: Obama 89%, McCain 11%. Toch wel een heftige score. We zullen zien wat de andere landen en werelddelen er van vinden! In latere postings zullen we natuurlijk eens inzoomen op de score in bv Irak, Canada, Mexico, Azie en Israel.

Wed en win een fles Canicas tequila!

Het leukst van dit hele verhaal is natuurlijk de voorspelling hoe deze viral aan gaat slaan. Net als 2 jaar geleden loven we daarom weer een fles Canicas tequila uit.

De vraag is:

Hoeveel mensen gaan er stemmen op de website www.voteforpresident.org tussen nu en 4 november 2008?

Meedoen aan de weddenschap kan door onderaan deze posting in de reacties jouw aantal te noemen. Meedoen met de weddenschap mag tot 20 juni. Wie er op 4 november het dichtst bij zit krijgt de zeer zeldzame fles Canicas tequila met de beruchte knikkers op de bodem… Moest je die nou wel of niet opdrinken? En wat is er waar van het gerucht dat deze knikkers eigenlijk de testikels van een Japanse fugu vis zijn?

Place your bets!

Ewald Verhoog (41) is oprichter van het Canicas. Canicas is Spaans voor knikkers en heeft als werkterrein: marketing strategie - marketing tactics - marketing operations en marketing intelligence. Wij helpen onze klanten bij het ontwikkelen en implementeren van de (interactieve) marketing & sales strategie. In Nederland loopt Canicas voorop op het gebied van Persuasion Architecture (Futurenow): basisprincipe is dat de 'gemiddelde' klant niet bestaat. Ieder type klant vraagt om een eigen aanpak, en het internet leent zich hier perfect voor. De meeste klanten maken kennis met Canicas via Canicas Conversie Management ©. CCM helpt klanten om met een beproefde methode, snel de conversie van landingspages en actiewebsites fors te verhogen. Canicas zet een team in van ervaren specialisten op het gebied van webcopy, usability, design, verkooppsychologie en webanalytics om stapsgewijs alle copy- en lay-out aspecten die voor conversie van belang zijn optimaliseren.

Categorie
Tags

15 Reacties

    richard van der laken

    6.666.666


    13 juni 2008 om 06:43
    Niek Wilmink

    2.481.365


    13 juni 2008 om 07:00
    Marjan Peer

    15.000.000


    13 juni 2008 om 07:09
    Chris van Meer

    11.890.123


    13 juni 2008 om 07:11
    Daan83

    45.000.000

    Lekker optimistisch, maar dan moet je wel ophouden met iets viral te noemen wat nog geen viral is!


    13 juni 2008 om 07:38
    Simon

    1.605.000


    13 juni 2008 om 08:11
    Karel Geenen

    8.368.456


    13 juni 2008 om 08:36
    Peter Kuipers

    25.000.000


    13 juni 2008 om 09:05
    Thomas Sanders

    8.241.000


    13 juni 2008 om 09:42
    Rolinka Kattouw

    10.000.000


    13 juni 2008 om 11:50
    Evert Stobbe

    13.131.313


    13 juni 2008 om 12:47
    Marco Dekkers

    6.000.000


    13 juni 2008 om 20:30
    Thijs Wijnmaalen

    55.000


    16 juni 2008 om 09:04
    LJ

    987.654


    19 juni 2008 om 13:45
    Martin Drenth

    103.860

    11-6-2008 8.000

    13-6-2008 12.500

    23-6-2008 17.000

    24-6-2008 17.800

    1-7-2008 22.392

    1-8-2008 42.436

    1-9-2008 62.479

    1-10-2008 81.876

    1-11-2008 101.920

    4-11-2008 103.860


    24 juni 2008 om 05:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief