Koud Bloed gelanceerd met viral Koudbloedkiller

Koud Bloed gelanceerd met viral Koudbloedkiller

{title}

Vorige week lanceerden initiatiefnemers Siem Eikelenboom en Marie-Anne van Wijnen het eerste nummer van het literair-journalistieke tijdschrift Koud Bloed. Ter gelegenheid van die lancering heeft uitgeverij Nieuw Amsterdam het online spel (de uitgever spreekt in het persbericht van een ‘viral’) Koudbloedkiller laten ontwikkelen, een virtueel moordspel, ontworpen door NotJustAnotherTeam en Define Design. In het spel moet je raden, wie van je vrienden Kees K., alias de KoudBloedKiller, op je afgestuurd heeft.

Leuk gedaan, vind ik zelf, want in het spel zijn hoofdrollen weggelegd voor de acteurs Frank Lammers en Nadia Hüpscher, Joop van Riessen (ex-hoofdcommissaris van politie) en Paul Vugts (misdaadjournalist). Tussendoor mag je raden, en krijg je tips van Nadia Hüpscher en Joop van Riessen. Lees/beluister ook dit NOS-interview met Siem Eikelenboom.

Uit het persbericht: ‘Koud bloed wil met lange en kwalitatief goede true crime-verhalen in Nederland net zo’n traditie vestigen als in de Angelsaksische wereld al langer bestaat. De titel van het tijdschrift is dan ook geïnspireerd op het meesterwerk In Cold Blood van Truman Capote. Qua uitvoering – een tijdschrift in boekvorm – sluit Koud bloed aan bij Hard gras, het literair voetbaltijdschrift dat ook door Nieuw Amsterdam wordt uitgegeven.’

Nieuw Amsterdam timmert duidelijk aan de weg op internet. Een maand geleden schreef ik dit artikel over de vernieuwde site van de uitgeverij en de rol die online video daarin speelt.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.