DSB Bank lanceert actiesite EKabrio.nl

27 mei 2008, 13:08

Het kan niemand ontgaan dat het EK voetbal snel dichterbij komt. Reclames op televisie kleuren oranje. Datzelfde geldt voor de inrichting van zowel online als offline winkels. Ook DSB Bank wil een graantje meepikken van de aandacht rondom het aankomende EK. Daartoe lanceert de bank vandaag de website EKabrio.nl. Doel: de merkbekendheid van DSB Bank verhogen, en het sportieve imago benadrukken. Maar: wat houdt de actie nu precies in?

Aankomende week krijgen alle vijf miljoen lezers van de Veronica gids een stickerset. Mensen kunnen de grote stickers met pro-Oranje leuzen op hun autoraam plakken als teken dat ze het Nederlands elftal steunen en vervolgens naar de website EKabrio.nl gaan om hun kenteken in te voeren. Dat kenteken is direct hun lotnummer. Iedereen die de sticker op zijn of haar auto plakt, maakt kans op een – hoe kan het ook anders – cabrio of één van de andere prijzen, zoals plasma televisies en een EK-reis naar Bern

Mensen die de Veronica gids niet lezen, kunnen de stickers ook online aanvragen. Op de stickers staan teksten als “Ik ben de 13.384.691e bondscoach!” en “Marco, je kan mij altijd bellen!”. En een kleine vermelding van de actiesite.

De actie is uiteraard niet alleen bedoeld om het sportieve imago te benadrukken, maar toch vooral ook om de autoverzekeringen van het bedrijf onder de aandacht te brengen. Een slimme wijze om snel veel gegevens te verzamelen. Net als de Blokker “brul t-shirts” zal ook de autosticker ongetwijfeld een succes worden. Als het om Oranje gaat, is de gemiddelde Nederlander immers niet meer te houden. Bedrijven die niet inspelen op het EK voetbal lijken een kans te missen. Voor wat betreft deze actie: DSB stelt dat de sticker geheel veilig is, en geen sporen op de auto achterlaat.

In 2006 gaf Paul van Veenendaal een leuk overzicht van alle WK acties die destijds door bedrijven werden gehouden.

Jeroen Bertrams
Investeerder en Digitaal Strateeg bij Zelfstandig

Jeroen is een actieve angel investeerder en adviseert bedrijven over online strategie. Misschien wel één van de eerste auteurs op Marketingfacts.nl. Eerste blog in 2006 (en dat artikel is inmiddels bijna 100.000 keer gelezen). Auteur van 9 boeken, waaronder "Succesvol investeren in startups" (2019), "Bedwing het monster social media" (2015), "Social Media Expert in een Week" (2012/2013), "Online Marketing Expert in een Week" (2012) en "Online Marketing: strategie & tactiek" (2010).

Categorie
Tags

1 Reactie

    Justecommerce

    Er zijn in Nederland maar een paar partijen die zoiets kunnen en willen betalen. Deze actie zal de naamsbekendheid en goodwill zeker ten goede komen. Erg origineel. Ik ga hem meteen online aanvragen en op mijn cabrio plakken! p.s. Ik ben wel erg benieuwd naar de resultaten.


    27 mei 2008 om 19:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief