Google lanceert mobile banner ads

24 april 2008, 10:31

Google heeft aan het scala van advertentiemodellen mobiele banner ads toegevoegd. In bovenstaand filmpje (van 15 april) doet Alexandra Kenin, product marketing manager van het Google Mobile Ads Team een interview met Sanjay Agarwal, software engineer over de nieuwe Google mobile image ads. Slim gedaan, het lijkt net echt, in principe is dit natuurlijk kritiekloze pr. Maar dat mag de pret niet drukken (Reuters heeft het in ieder geval opgepakt: ‘Google introduces brand-image ads for phones’ (via TelecomUpdate).

TechCrunch schrijft over de mobile image ads: ‘These look like standard image ads for desktop web pages but they are smaller to fit on mobile screens and they run on the mobile content network.’ En ook: ‘The new offering from Google places the company up against Yahoo, AdMob and others in offering a full range of mobile advertising options.’ Een paar terzijdes uit het artikel op TechCrunch.

Hoe groot is de markt voor dit type advertenties in een tijd waarin browsen op een mobiele telefoon steeds beter vergelijkbaar is met een ‘full browser experience’ in plaats van een ‘cut down version’? Andere terzijde: hoeveel mensen klikken er (nog) op mobiele advertenties op hun telefoon?

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Raimo

    zucht….


    24 april 2008 om 18:36
    media

    kreun…

    Even zonder gekheid, waarom een zucht Raimo?


    25 april 2008 om 03:29
    Marc

    Denk dat er een enorme markt voor mobile ads is. banners zijn natuurlijk pas het begin al is exposure natuurlijk ook geld waard, al klikt niemand erop. Volgende stap: in application ad’s?


    25 april 2008 om 05:25
    Raimo

    @Marco,

    het is zooooo saai.. zoooo makkelijk. Zo disrespectful. Ik ben een beetje klaar met dat gebanner..


    25 april 2008 om 07:26
    Richardotto

    @ Raimo,

    Uiteraard valt Bannering niet onder de hoogste vorm van creative advertising, maar voor de meeste adverteerders is dit nog erg nieuw. Ik vind TV reclame, print-advertenties en radio-commercials ook saai, maar zo wordt wel de content van deze media gefinancierd. Ik ben ook voor meer creativiteit, maar we leven wel in een commerciele wereld.


    25 april 2008 om 09:58
    media

    @Raimo: je hebt gelijk, banners zijn zeker niet de uiteindelijke advertentievorm (dit geldt ook voor online). Toch zal het de eerste stap zijn die nodig is om de markt te ontwikkelen. Enerzijds omdat adverteerders er vertrouwd mee zijn, anderzijds omdat het de meest eenvoudige vorm is.

    Hoe zie jij zelf de markt voor mobile advertising zich ontwikkelen?


    25 april 2008 om 12:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!