Drie opvallende comebacks in één week
Afgelopen week stond in het teken van drie opvallende comebacks. Cruijff gaat terug naar Ajax, Albert Heijn doet smurfen cadeau en Telecommer Ben is weer helemaal terug van weggeweest. Alles keert terug, dat is tevens onderwerp van de onlangs gelanceerde weblog Allesretro.nu.
Allesretro is geïnitieerd door een aantal enthousiaste dertigers. Zij zagen dat er nog geen Nederlandstalige sites zijn, die zich richten op comebacks en retro. Dagelijks brengt Allesretro een gezonde dosis oud nieuws. Dit doen ze overigens zonder sentimenteel te worden. “Het verleden is leuk, maar je moet er niet in blijven hangen. Allesretro is nostalgie met een knipoog”, aldus J.R. Ewing. Zijn echte naam maakt hij liever niet bekend, evenals de echte namen aan de andere Allesretro auteurs.
Robin en collegabloggers, succes! 😉
Guido van Nispen once coined the term ‘retrofut’; the combination of future elements such as digital technology and high tech materials, together with ‘analogue’ look&feel;. So Ben is in a way Retrofut, however they are doing customers the same proposal as back in those days they use new technology. Smurfs are not unless they are made of Carbon and wear space-suits, and Johan Cruijff could be playing football as good as he once did wearing a NASA-Power-suit and plays with a remote controlled Adidas Tango-football. Now we have to wait for the Rfid-Flippo that hypnotizes kids as soon as they are in the signal reach of a bag of Smith chips, and digitaly copulating Wuppies and we are completely back to the future * Everything Retrofut 😉
“Now we have to wait for the Rfid-Flippo that hypnotizes kids as soon as they are in the signal reach of a bag of Smith chips”
don’t want to scare you, but yes, it is possible and it will be available soon
Las vandaag dat het Delftse bedrijf Navigatiestemmen.nl brengt diverse stemmen van bekende Nederlanders op de markt voor gebruik als stem in navigatiesystemen. Navigatiestemmen.nl presenteert nu ook de hit “Manuela” van levensliedzanger Jacques Herb voor gebruik in het populaire navigatiesysteem TomTom. Hoe meer retro kan je zijn 😉
In die retrofut fiat 128 zonder airbags maar met TomTom langs de Amsterdamsestraatweg van Maarssen naar Loenen aan de vecht (ook zo lekker retro)
Manuela, Manuela
Ik was met haar alleen
We keken naar elkaar
We spraken van de liefde
Het was toch zo mooi
Het leek een droom die nacht (TomTom; u moet hier rechtaf slaan)
Dat had ik n… Aaaaahhhhhhhh….. (schreeuwend rubber)
Klap, Boem, brekend glas, bloed….
Even over Ben. Wat me opviel is dat de uitingen niet kloppen met wat ben altijd deed. Ben had in elke kopregel een dubbele betekenis als, Ben lief, ben stout, Ben jarig etc.
Nu staat er:’ Ben er weer’ wat enkel 1 betekenis heeft.
Het had moeten zijn: ‘Ben terug’.
Hier zie je ook aan dat er hele andere mensen aan het Ben concept werken als voorheen. Wel jammer dat het bij de eerste campagne ronde al mis gaat.
@Adriaan, Ben was een super merk, gemaakt door een klein groepje mensen die de ziel van Ben haarfijn kende en dat was ook duidelijk in de jarenlange campagne van ben.
Niet alleen is de propositie en strategie totaal anders dan voorheen maar ook de mensen die altijd op Ben werkten zijn al jaren weg bij het bureau. Opzich niet erg, nieuw bloed, nieuwe kansen, maar mij viel het meteen op in de eerste nieuwe campagne van Ben… het klopt niet. De consument kan zelfs zien dat het niet klopt. Het is bij een blunder te noemen dat er staat ‘Ben er weer’.
Stomme fout en wat erger is, als het bureau het zelf niet heeft gezien.
Ben benieuwd wat er komen gaat!
Jeetje, is dat nu zo onwijs belangrijk? Ben er weer is toch ook leuk? Vind dat leuker klinken dan Ben Terug.
Lekker Bier klinkt ook leuker als Serving the planet….
Gaat het opeens over leuk en niet leuk??? Strategie en propositie doen er niet meer toe?
Nou goed, leuk.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!