6% internetgebruikers zorgt voor 50% advertentiekliks

6% internetgebruikers zorgt voor 50% advertentiekliks

Niet geheel onverwacht maar nu ook eens onderbouwd met onderzoekcijfers is het feit dat slechts een klein deel van de internetgebruikers verantwoordelijk is voor de kliks op online display advertenties. Om precies te zijn, slechts 6% van de internetgebruikers is verantwoordelijk voor 50% van de kliks op banners. Dit blijkt uit onderzoek van Starcom USA, behavioral targeting netwerk Tacoda en comScore (via: ReadWrite).

Minder significant maar verder blijkt dat de gebruikers die relatief vaak op banners klikt, vaker te vinden zijn in de leefstijdsgroep 25-44 jaar met een inkomen lager dan 40.000 dollar. Deze gebruikers bezoekt ook vaker online veilingen, goksites en banensites. Er is niet of nauwelijks een correlatie tussen het klikgedrag en merkbinding.

Jammer dat alleen het persbericht beschikbaar is en niet duidelijk is hoe het onderzoek is uitgevoerd en wat de overige resultaten zijn. Iemand van Starcom die de resultaten met ons kan delen?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • En dat alles zal niets te maken hebben met het feit dat er tientallen sites zijn waar mensen een zakcentje kunnen bijverdienen door alleen maar op banners te klikken en bepaalde sites te bezoeken?

    geplaatst op
  • Zonde dat er zo weinig wordt vrijgegeven van dit onderzoek. Op zich een interessante uitkomst maar zonder onderzoeksmethode is het voor mijn onderzoek niet echt bruikbaar

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.