De Super Bowl en het internet: stemmen op de beste advertenties

De Super Bowl en het internet: stemmen op de beste advertenties

De Verenigde Staten waren gisteravond in de ban van de Super Bowl, de grande finale van het American Football-seizoen. De New York Giants wonnen de wedstrijd verrassend met 17-14: tegenstander New England Patriots was de torenhoge favoriet.

Een uiterst belangrijk media-event, die Super Bowl. En dat is nog een understatement.  Mashable heeft er gisteren een mooi verhaal over geschreven (’20+Sites For The Best Super Bowl Ever’) Het uitgangspunt daarbij: het verzamelen van online bronnen die sportfans helpen het event nog indringender te beleven. ‘We’ve gathered over twenty sites that’ll turn your browser into a Super Bowl knowledge vault.’

Het zegt iets over de gekte, maar het zegt ook iets over de toegevoegde waarde van de inzet van internet rondom een bizar groot sportevenement. Mashable verdeelde de sites over verschillende categorieën: Coverage & Analysis, Food, Official Sites, Super Bowl Ads en What To Watch Besides The Super Bowl.

De categorie Super Bowl Ads is natuurlijk een hele interessante. Staan ook een paar echte krakers in. ‘Almost as big as the game itself are the commercials that run. This year they cost $2.4 million for 30-seconds, so companies go all out on these productions,’ schrijft Mashable. Kijk onder anderen op:

Op AdBlitz van YouTube kunnen bezoekers stemmen op alle commercials die rondom de Super Bowl zijn uitgezonden. Dat zijn er nogal wat. En omdat het zo belachelijk duur is om ze uit te zenden en omdat er zo idioot veel mensen kijken, kunnen we er gevoegelijk vanuit gaan dat dit niet de allerslechtste commercials zullen zijn. Kijken, dus!


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.