Online reviews beïnvloeden offline koopgedrag

Online reviews beïnvloeden offline koopgedrag

We hebben de laatste tijd veel geschreven over de invloed van online customer reviews en social networks op (online) aankopen. Alhoewel er steeds meer twijfel bestaat over de betrouwbaarheid van webrecensies (waarvoor men inmiddels maatregelen treft), is men er inmiddels toch wel van overtuigd dat online custom reviews een invloed hebben op het koopgedrag.

Frans Jan Boon verwijst op Molblog naar een recent onderzoek van Comscore waaruit blijkt dat de Amerikaanse consument zich sterk laat beinvloeden door online reviews. Afhankelijk van de branche blijkt tussen de 10 en 40 procent van de ondervraagden zich online te orienteren voor de aanschaf van een produkt of dienst. Van deze groep laat, opnieuw afhankelijk van de branche, 70 tot 90 procent zich beinvloeden door online customer reviews. Hotels en resteaurants blijken hiervoor het meest gevoelig, gevolgd door de reisbranche.


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Ik las dat ook op Twinkel dat mensen producten sneller kopen als er reviews over te vinden zijn. Maar dat ze 40% meer ervoor over hebben dan dat er geen review of slechte review van is dat betwijfel ik, we blijven tenslotte hollanders :-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.