Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Gevoelsmatig aankoopgedrag door drukte in de supermarkt?

Hoe beïnvloedt de ervaring dat het druk is in de supermarkt het aankoopgedrag van de consument?

Design moet gewoon inclusief zijn!

"Dit zit me als gegoten": je zal het een vrouw niet snel horen zeggen over werkkleding. Die is er namelijk…

Begint afvallen bij je virtuele zelf?

De gevolgen van ongezond gedrag kun je nu in VR ervarenIs het mogelijk? Gezondere voedselkeuzes door een full body illusion? Onderzoek…

Waarom we naar De Pindakaaswinkel gaan

Dit is waarom superspeciaalzaken een succes zijn“IJscoman, ijscoman, vertel eens een verhaal,” hoorden we jaren terug van Hans Teeuwen. “Nee, ik verkoop…

Zo voorkom je zonder verbodsbord lukraak geparkeerde fietsen

Hoe voorkom je dat fietsen overal over straat rondslingeren? De gemeente Katwijk laat zien hoe een paar slimme lijnen op de grond…

Waarom jij Unilever niet gelooft als het zegt dat Andy Allesreiniger natuurlijk is

Oorzaak? Het contagion-principleGeloof jij Unilever als het bedrijf zegt dat zijn  Allesreinger van het merk Andy op een natuurlijke basis…

Tom de Bruyne: ‘Ideeën moeten seks kunnen hebben in je hoofd’

Een nieuwe Namara Show met de expert in gedragsontwerp, overtuigingspsychologie en marketinginnovatieTom de Bruyne is een expert in gedragsontwerp, overtuigingspsychologie…

Wat betaal je liever? €9,99 per maand of €119,88 per jaar?

Marketeer: houd rekening met de preventie- en promotiefocusSchrikken consumenten van het bedrag van een jaarabonnement? En verschilt dat per type…

Verhuur via AirBnB: strooi niet te veel met emotie

Hoe overtuigend zijn ‘ons geliefde appartement’, ‘onze favoriete sloep’ en ‘de auto waarin we zelf leerden rijden’ als je die…

5 trucs waarmee winkels je verleiden meer te kopen dan je wil

Beste tip om minder voor de verleidingen van winkeliers te vallen? Ga niet winkelen. Het is de enige manier waarop…

Schuld aflossen: waarom we liever ronde bedragen betalen

Stel, je hebt een creditcardschuld van 978,23 euro waarover je 9 procent rente betaalt. En er staat een bedrag open…

Daarom krijg je het product niet meer goed terug in de doos

Pakketje bestellen, pakketje ontvangen, pakketje uitpakken. So far, so good. Maar dan ontdek je dat het toch niet is wat…