Whitepaper: Linkbait

Whitepaper: Linkbait

Ik kreeg een tip van Erik-Jan van Onetomarket over een door hun geschreven whitepaper over de term “Linkbait”. Niet een nieuw begrip natuurlijk maar wel mooi om de meeste feiten bij elkaar in 1 document te hebben. De volgende punten worden behandeld:

Wat is linkbait
Waar komt de term weg, hoe is het ontstaan en waar zijn ze te vinden. Verder worden de vele types linkbait beschreven.

Voor- en nadelen
Wat heb je er precies aan en waar moet je voor oppassen.

How to’s
Dit hoofdstuk is de grootste en gaat uitgebreid in op de precieze invulling van een linkbait. Hoe zet je hem in elkaar, waar moet je op letten, wat doet het altijd goed, hoe trigger je de discussie enz. Leer van het verleden en pas dat toe op de toekomst.

Het 2de gedeelte gaat over de manier van verspreiden: hoe, wanneer en bij wie zorg je dat de linkbait aankomt. Begin met een goede verspreidingsbasis en laat vervolgens de bait zijn werk doen (viral). Verder nog een paar tips om het meeste uit je linkbait te halen.

Voorbeelden
Als laatste nog een paar voorbeelden die een beeld geven van linkbaits in het verleden of mogelijk insteken voor komende linkbaits.

Natuurlijk blijft linkbaiten een kwestie van ervaring, geluk, gevoel, en een goede stand van de maan. Maar met deze whitepaper in de hand leg je in ieder geval een goede ‘bait’ neer die meer kans heeft links te (ont)vangen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Deze whitepaper is natuurlijk zelf ook weer een goede linkbait!

    geplaatst op
  • Compleet verhaal in de whitepaper: Zowel bruikbaar als goede introductie als ook voldoende tips met meer diepgang. Weer wat geleerd (en geïnspireerd) dus. Thanks :-)

    Mijn laatste artikel past wel een beetje in de tools-sectie denk ik zo ;-)

    geplaatst op
  • Erg goed en helder document, bruikbare tips en leuke voorbeelden. Mijn complimenten en zoals Paul al aangeeft; een goed linkbait ;)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.