• Mobile
    wordt gesponsord door

MMA publiceert richtlijnen mobiele reclame

MMA publiceert richtlijnen mobiele reclame
, Upstream
@marcoderksen

MMA publiceert richtlijnen mobiele reclameBrandRepublic (via Molblog) meldt dat de Mobile Marketing Association (MMA) richtlijnen heeft gepubliceerd voor mobiele reclame. De richtlijnen, die speciaal zijn opgesteld voor landen in Europa, Afrika en het Midden Oosten, worden o.a. ondersteund door Yahoo!, Enpocket, Admob en de GSM Association.

Het document (pdf) geeft regels voor de omvang van banners, bestanden en andere technische specificaties. De MMA wil hiermee consistentie bevorderen en de gebruikerservaring beschermen. Al eerder waren er richtlijnen voor de Amerikaanse markt en de VS in het bijzonder.

Opmerkelijk dat IAB Europe, dat op dit moment bezig is met het opzetten van een mobile advertising standards working group, niet betrokken is bij deze richtlijnen. Voor geinteresseerden kan ik alvast melden dat ook IAB Nederland sins kort (weer) aktief is op gebied van mobile advertising. Eerste wapenfeit van de IAB Taskforce Mobile zal zijn het Mobile Advertising Summit op 1 november in Amsterdam.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.