The great advertising shift

20 augustus 2007, 04:21

Henry Blodget, een voormalig Wall Street Internet analyst, heeft in de Silicon Alley Insider van afgelopen week een korte maar heldere analyse gemaakt van de Amerikaanse advertentiemarkt:

  • US advertising revenue at 4 big online media companies–Google (GOOG), Yahoo (YHOO), AOL (TWX), and MSN (MSFT)–grew by $1.3 billion in Q2, or 42%.
  • US advertising revenue at 15 big television, newspaper, magazine, radio, and outdoor companies (Time Warner, Viacom, CBS, etc.) shrank by $280 million in Q2, or 3%.

Wat moet ik daar nog aan toevoegen?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

7 Reacties

    mangold

    Wat je er nog aan zou kunnen toevoegen is dat de winst van de traditionele jongens 3% krimpt, in een markt die 8% groeit:

    Put differently, U.S. advertising revenue at all 19 companies increased 8% year over year in Q2, to $13.8 billion ($55 billion annualized). The online portion of this pie grew from $3 billion to $4.2 billion (23% share to 30% share). The offline portion, meanwhile, shrank from $9.9 billion to $9.6 billion (77% share to 70% share). The online companies, in other words, picked up 7 percentage points of market share in a single year.


    20 augustus 2007 om 04:35
    Rodjer

    Redelijk bizar… 42% dat ze bij elkaar hebben!


    20 augustus 2007 om 05:08
    media

    Wat bedoel je Rodjer? Het gaat hier om een GROEI van 42 procent; dat is toch niet zo bizar?


    20 augustus 2007 om 05:11
    media

    Goede aanvulling Carl!


    20 augustus 2007 om 05:11
    Gijsbregt

    Marco,

    Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat groei relatief is. In absolute termen zullen de “ouwe media” nog wel een stevige indruk achterlaten.


    20 augustus 2007 om 07:53
    vangeest

    Er is een verschil tussen foto’s en films. Groeicijfers zijn leuk, nog leuker is het om te kijken naar de cohort-effecten vanuit jongeren en heavy users en hun consumptiegedrag inzake digitale media. Binnen 5 jaar is meer dan 40% digitale communicatie/marketing schat ik zo gezien de huidige mediaconsumptie onder deze doelgroep. De groei is pas net begonnen. Grote groeiers worden naar mijn idee mobiele marketing, games, iTV, 3D Web en buzz marketing. Enige roet kan weer in het eten worden gegooid door :

    – te weinig ervaren personeel

    – te hoge verwachtingen

    – beurscorrectie inzake web 2.0 rond 2010/2011 (Gartner’s Hype Cycle reinvents itself ;-))

    – onderwijssystemen die te langzaam veranderen ten gunste van digitale media

    Ik ben hoopvol dat de correcties minder diep zullen zijn dan in 2000/2001 maar dat ze komen is helder. En ook na een correctie zal de echte waarde en rol van nieuwe marketingontwikkelingen zichzelf openbaren zoals nu met eMarketing 1.0 gebeurt (SEO, search ads, affiliate, e-mail, web survey leads, content sponsoring, etc.)


    20 augustus 2007 om 19:22
    Jim Morang

    hoe lang denken jullie dat dit nog in stand zal blijven?


    16 november 2007 om 20:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!