" /> " /> " />
  • Usability & design
    wordt gesponsord door

Telefoongids lanceert chatbot Finnu

Telefoongids lanceert chatbot Finnu

Telefoongids lanceert chatbot FinnuDe Telefoongids.nl heeft sinds kort een beta versie van een eigen chatbot onder de naam Finnu. Wie .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) toevoegt aan het lijstje contactpersonen in Windows Live Messenger (nog altijd consequent benoemd bij de oude naam MSN Messenger) kan in een getypte dialoog bedrijven, diensten en personen opzoeken en met een druk op de knop bellen. Er wordt daarbij een link gelegd naar Windows Live Call die vervolgens iets met een Verizon abonnement wil. Bij mij werkte het nog niet, maar het is dan ook een beta.

Bij de introductie van Finnu loopt een bescheiden actie. Wie nu Finnu toevoegt aan Messenger maakt kans op kaarten voor Walibi World. Gedurende deze betafase optimaliseert de Telefoongids de functionaliteiten naar aanleiding van gebruikersfeedback. Mijn eerste suggesties voor Finnu: zeg de mensen gedag bij de start van de dialoog, zorg in elk geval dat je zinnen als ’ ik zoek ‘Frans de Graaf in Den Haag’ probleemloos kunt afhandelen en dat het bellen vlekkeloos verloopt. De Telefoongids is de eerste gids in Nederland die een chatbot lanceert. In het buitenland waren er al langer gidsen via Messenger beschikbaar waaronder Yellow Pages in verschillende landen. Van chat is echter geen sprake. Je loopt hierbij met een vraag-antwoord spelletje door een gids.

Toch is het weer een stap in de richting van de evolutie van merken. Zo gaan merken wel steeds meer in dialoog. Nu via een getikte dialoog op het PC scherm, maar ook steeds vaker via Instant Messaging op de mobiel en daarna kunnen we ook praten met Finnu. In het geval van een personal contact brand zeggen we dan: ‘Finnu ‘.. ‘hee, Erwin!’ , ‘bel Frits even’ en dan wordt Frits gebeld. Of Frits nu uit ons contactenlijstje komt, of ergens anders wordt opgesnort, dat maakt voor de consument niet uit. Als hij maar gebeld wordt. En achternamen hoef je niet te vermelden, ons personal contact brand kent immers onze contacten. Dit is een stapje in die richting.


Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Handig! ;)

    geplaatst op
  • En naar mate het gebruik van msn op mobiele telefoons toeneemt denk ik dat dit een goede variant is op 1888 e.d. waar je voor dient te betalen.

    geplaatst op
  • @Robert - yep, en met het toenemend gebruik van internet op telefoons zal ook de markt van (betaalde) ringtones/wallpapers ed kunnen opdoeken. (Ik vind het niet erg)

    geplaatst op
  • @lucas: ik snap dat je het met Robert eens bent. Maar waarom kan de markt van betalde ringtones/wallpapers e.d. opdoeken?

    geplaatst op
  • Ik zat te overwegen dergelijke filmgerelateerde (betaalde mobiele) producten aan te bieden op MrMovie. Maar waarom zou je betalen voor wallpapers, als je al surfend op je mobieltje plaatjes van het internet met de rechtermuisknop - euh, een toets op je mobieltje ;-) - kunt bewaren op je telefoon?

    geplaatst op
  • Vergeten: vorige reactie was @Erwin...

    geplaatst op
  • Ding is nog beetje buggy, krijg vaak de melding dat het bericht niet afgeleverd kan worden...

    geplaatst op
  • Ik krijg niet eens een antwood van Finnu

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.