6de online marketing blogkermis
Zoals eerder aangekondigd, de zesde online marketing blogkermis staat online. Je vindt ze deze keer bij Karel Geenen, met niet minder dan 21 artikelen over online marketing:
-
Zoekmachine optimalisatie: een nieuwe visie, Bart De Waele – Netlash
-
Het einde van mediaplanning in zicht?, Marco Derksen – Marketing Facts
-
Blauwe en rode oceanen, Eric Klaassen – Datingfacts
-
Is tv reclame ten dode opgeschreven?, Evert Jan Koning – Vue-Royale
-
StomperNet brengt 'Atom Bombs' for online business, Fred Zelders – Fredscapes
-
Businessblogs? Valkuil of succesformule?, Huub Koch – Zichtbare Zaken
-
Are your Friends online?, Robin Wauters – Marketingblog.eu
-
Met Google Adsense van 0 naar 250 euro per maand, Robbert-Jan Klein – Made for Adsense
-
De kracht van reguliere expressies in Google Analytics filters, Andre Scholten – Andre Scholten
-
5 keer meer data voor je website optimalisatie statistieken, Herbert-Jan van Dinther – Itmentor
-
Waarom zoveel marketing faalt, Catharina Bethlehem – Kletskous
-
14 favoriete zoekmachinemarketing blogs, Jurgen Huwae – Traffic Builders weblog
-
Gebanned en geunbanned van Google Adsense, Walter Vos – Walter Vos
-
27 lessen over bloggen, Erno Hannink – Enthousiasmeren
-
Rankings verbeteren door een goede website structuur, Dave Lorrez – Zoekmachine optimalisatie SEO
-
Gratis online marketing, Wilco de Kreij – Emarky
-
Succes met kinderlijk eenvoudige visuals in presentaties, Henri van den Hoof – Marketingland
-
Zoekmachine optimalisatie, zelf doen of uitbesteden?, Karel Geenen – Internet marketing door Karel Geenen
-
Nooit meer 'Klik hier' en 'Lees verder'?, Ruben Timmerman – Usarchy
-
Help, de consument praat terug, Rene Jansen – Winkwaves
-
Hoe verwijder je informatie uit Google?, Eduard Blacquière – Edwords
Als extra artikel stuurde Erno Hannink de aankondiging in van de vieder businessblogmeeting op 29 juni 2007.
Toch wel jammer dat veel van jullie de artikelen zelf ook plaatsen, wat is dan eigenlijk het nu van zo’n kermis? Had ik dan eigenlijk niet net zo goed een lijstje met url’s naar iedereen kunnen sturen? Vind het erg jammer, zoveel tijd en geld ingestoken… Over de loterij wordt niet eens gesproken in dit artikel…
Huh? Begrijp even niet waar je het nu over hebt Karel; wat is het probleem?
Wat ik bedoel is waarom zouden de mensen nog naar mijn website moeten, de artikelen kunnen ze hier ook al vinden. Nouja, het is geen ramp hoor, had alleen iets anders verwacht en heb met het oog op “anders” er heel wat tijd ingestoken.Ook de loterij heeft op deze manier weinig nut denk ik. Maakt ook niet uit maar het leek me wel een leuk idee..
Hmmm, en ik maar denken dat het de bedoeling was om deze lijst ook op alle deelnemende blogs te plaatsen. Ben er vanmorgen nog best druk mee geweest om al die linkjes te plaatsen. Wellicht volgende keer wat duidelijker aangeven aan de deelnemende blogs?
Ook de loterij had wellicht wat beter gecommuniceerd kunnen worden; ik wist in ieder geval van niets. Was inderdaad leuk idee geweest om dat op alle blogs ook aan te kondigen.
Ik denk overigens dat het juist wel heel sterk is dat al deze links op alle blogs worden geplaatst. Op die manier profiteert niet alleen de host maar alle deelnemende blogs van de extra exposure. Tenslotte hebben ook die er werk in gestoken!
Dat van de loterij is in twee verschillende mailtjes verstuurd. Nouja volgende keer beter en weer wat geleerd! 😉
Hmmm, die heb ik dan blijkbaar gemist Karel. Inderdaad een les voor volgende keer!
Ben er overigens nog niet over uit of je de links naar al die deelnemende blogs alleen bij de host zou moeten plaatsen. Wat is dan nog het nu voor de blogs om mee te doen? Ik begrijp dat je dan vanuit al die blogs een link gaat leggen naar de kermis en vandaaruit de links weer teruggaan naar de betreffende postings. Maar is dat niet een verschrikkelijk omslachtige manier om voor alle blogs extra traffic (en links!) te genereren?
Dat ben ik wel met je eens maar dacht dat het de “spelregels” waren. Vanuit die gedachte heb ik alles ook opgezet. Waarschijnlijk ben je het dan ook wel met me eens dat degene die de kermis “host” dus alleen maar wat artikelen hoeft te verzamelen en that’s it. Had ik dat geweten.. 😉
Volgens mij wordt de kermis juist interessant voor iedereen als op ieder deelnemend blog de links naar de andere artikelen ook staan.. even puur vanuit de ‘linklove’ gedachte bekeken. Anders zou dat alleen voor de organisator gelden (waar ik Karel verder wel in begrijp natuurlijk). Ik ken de regels verder niet, maar ben wel benieuwd hiernaar 🙂
Ik heb helaas verzuimd om iets aparts te schrijven en om met een bestaand artikel aan te komen leek me ook niet leuk… ik zal me dus verder stilhouden, maar wil wel even kwijt dat het weer een leuke kermis is!
Precies Erno, de opzet zou moeten zijn om iedereen linklove en traffic te geven en niet 1 blog, namelijk dat van de hoster, en dat brengt ons bijna terug in 1997 waarbij we allemaal een webring hadden 😉
Deze keer heb ik mij maar wat terughoudend opgesteld, omdat ik zag dat Karel er problemen mee had maar ik ben het eens met Erno en vind dat dit de vrijheid van de deelnemers moet zijn,
Ik heb er geen problemen mee hoor, ik had er alleen een andere verwachting van. Bij de vorige kermissen heb ik ook niet veel posts gezien waar alle links al in een artikel stonden.
ZOals ik al eerder aangaf, als ik had geweten dat het de bedoeling was dat iedereen gewoon de artikelen ook op de eigen website plaatst (veel van de kermislieden hebben gewoon mijn broncode overgenomen) dan had ik niet zoveel tijd in het project gestoken. Zeker het opzetten van de loterij heeft wel wat tijd (en geld) gekost. Als je er dan vanuit gaat dat er ook veel bezoekers naar je blog komen is dat niet erg. Maar als er dan om 1 uur ’s middags slechts 15 mensen meedoen aan de loterij is de lol er ook snel vanaf…
Vandaar het feit dat ik misschien wat fel reageerde…
Ik ben benieuwder naar de stats van de kermis en de verhouding (conversie) van intekeningen etc. misschien kun je daar leuke follow-up over maken?
Fijn, dan heb ik lekker veel kans 🙂
Maar verder denk ik dat de moeite die je erin hebt gestoken zeker de moeite waard is, ook voor je eigen blog. Als het goed is, linken er toch minimaal 20 blogs naar je en het artikel over de vorige marketing blog kermis, is nog steeds een van de best bezochte artikelen op mijn weblog.
Goed idee Roy, zal ik zeker doen..
Het idee was naar mijn idee dat we er met zijn allen alles aan doen om naar alle deelnemende blogs + de host (in dit geval Karel) zoveel mogelijk traffic en uitstraling te verzorgen. Hiervoor zou een lijst van deelnemers en artikelen op iedere site wèl beter werken naar mijn idee. Juist wij die met met online marketing bezig zijn dienen te weten dat je uit moet gaan van de behoeften van je lezers: in dit geval gemak 😉
Uit respect voor de tijd van Karel en zijn de feedback hierboven heb ik gewoon alleen naar hem gelinkt voor de artikelen + een overzicht deelnemende sites opgenomen. Aan de andere kant vinden de mensen die speciaal hiervoor een artikel hebben geschreven ook leuk dat ze zoveel mogelijk traffic en backlinks krijgen…
Anyway, hebben we ook een verkiezing voor de kermisexploitant van het jaar of zo? Tegenwoordig zijn tenslotte overal wel verkiezingen voor 😉
Sorry voor de late reactie, was de hele dag in training (als gever ;)).
Volgens mij is het simpel: dit is de meest succesvolle kermis ooit, in aantallen artikelen en ongetwijfeld ook in traffic en Google juice. Complimenten voor Karel dus.
Als mensen direct naar artikelen willen linken is dat prima natuurlijk, ik doe het zelf niet omdat dat bij de meeste kermissen niet gebeurt. Maar ik vind het een prima initatief en denk eigenlijk dat iedereen daar baat bij heeft.
Dat van de loterij is leuk gevonden, maar misschien een beetje too much voor de meeste lezers 🙂 Ik ben vooral bang voor het winnen van zo’n DVD ding, wat moet ik daarmee? 😀
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!