Google Audio Ads voor iedereen beschikbaar in de V.S.

16 mei 2007, 07:22

Google Audio Ads uit bèta in de V.S.Google heeft Google Audio Ads vandaag officieus gelanceerd in de Verenigde Staten. Daarmee is het nu voor alle in Amerika opererende adverteerders mogelijk geworden om via AdWords landelijk te adverteren op een groot aantal radiostations.

Het principe van Audio Ads is hetzelfde als bij AdWords. Adverteerders geven een maximum budget op en bieden vervolgens een bepaald bedrag per 1.000 luisteraars. Op basis daarvan geeft Google een indicatie van de mogelijkheden en de resultaten. Tenslotte is het een kwestie van een radiocommercial uploaden en je kunt de ether in.

De eerste tests met Audio Ads vonden plaats in december van het vorige jaar. De resultaten waren toen dusdanig goed dat de test in maart van dit jaar al fors werd uitgebreid. En nu dus volledige beschikbaarheid. Ik ben benieuwd of ook andere landen binnenkort gebruik kunnen gaan maken van deze mogelijkheid. Is Nederland überhaupt een optie?

David van Dam
Managing Director Performics Nederland bij Performics Nederlands

David van Dam is een senior online marketeer met een specialisatie in performance marketing. SEA, SEO, web analytics, usability en conversie optimalistie: het zijn allemaal onderwerpen waar hij mensen niet alleen graag mee helpt, maar ook erg graag over praat en schrijft. Voor Marktingfacts zal David zich richten op nieuws, trends en andere interessante ontwikkelingen op het gebied van online performance en conversiemarketing.

Categorie
Tags

3 Reacties

    martinm

    Vraag het me af of Nederland een optie is. Immers is het radiolandschap hiervoor te klein denk ik? Natuurlijk zijn er landelijk, regionale én lokale radiostations maar dit is natuurlijk niets vergeleken bij de omvang aan de andere kant van de plas 🙂

    Overigens lijkt het me wel mooi áls het komt. En we als adverteerder dan via bv Radio538 alsnog regionaal kunnen adverteren (via zendmast locatiebepaling oid?)


    16 mei 2007 om 08:34
    Patrick

    Neem aan dat de techniek ook toe te passen is in internet radio? Lijkt me iig een logische combo. En dan zal de Nederlandse markt toch een mogelijkheid zijn, ook al is ie niet zo groot.


    16 mei 2007 om 10:32
    Marc Overes

    Dat opent de deur voor lokaal cross-media geweld, een aankondiging via de radio en een daaraan opgehangen een online actie. Daar kun je nog ‘ns wat fantasie in steken!

    Ben benieuwd wanneer we daar de eerste uitingen van tegen gaan komen.


    16 mei 2007 om 12:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief