Unilever en Puma starten met merkenradio via internet
Vandaag in het Financieel Dagblad:
(…) Puma en Unilever beginnen vandaag met de uitzending van merkenradio in Nederland. Puma start op Radiodigitaal.nl, het digitale radioplatform van Talpa, French 77. De uitzending is de komende twee maanden te beluisteren via pumaradio.nl. Deodorantmerk Rexona van Unilever begint radiozender Rexona Biorhythm. De uitzending is in ieder geval het komende half jaar te beluisteren via mijnbioritme.com. Beide internetstations maken onderdeel uit van een reclamecampagne en zijn derhalve tijdelijk te beluisteren. (…)
Ik las het gisteren in de adformatie. Opzich een erg leuk medium en zeker ook niet erg duur. Volgens mij betaalt men het eerste jaar zo’n 12.000 euro en vanaf het tweedejaar 7.000 euro. Als ik een grote adverteerder was zou ik dit zeker overwegen. Zo’n 5% van de consumenten luistert immers regelmatig internetradio.
Bas, die is wel erg kort door de bocht. Je hebt gelijk dat al een significant deel van de internetgebruikers naar internetradio luistert. Maar nu nog de uitdaging dat ze naar jouw uitzendingen luisteren. En geloof me, dat zal de komende jaren nog een best lastig spel gaan worden met die duizenden aanbieders van internetradio. Bekende stations zoals Radio Digitaal kunnen daarbij dienen als een springplank (kies hier welke muziek bij je past). Merken die het gaan aanbieden op hun eigen site; ik geloof er eerlijk gezegd niet in.
Marco, Ja dat ben ik met je eens. De concurrentie is moordend. Maar ik denk dat als je als merk een radiostation op je eigen site hebt dat goed aansluit op je doelgroep dat het zeker wel een toegevoegde waarde kan hebben. Het triggert wellicht mensen om vaker de site te bezoeken en mensen blijven misschien tijdens het luisteren ook wel langer hangen op de website.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!