Grolsch & JCDecaux introduceren bierkoelkast abri

15 april 2007, 05:51

Eerder zagen we al met de WonderBra abri en de “Overal Reclame” posting van Ernst dat reclamebureau’s bijzonder innovatief, interactief en creatief moeten zijn, om nog op te vallen in de hedendaagse reclame overload. Na het bierflesje als ruilobject komt Grolsch met de bierkoelkast abri ter promotie van het nieuwe groene bierflesje in samenwerking met JCDecaux, marktleider in outdoor advertising. En ja …. met de vroegste zomer ooit kun je mannen niet kwalijk nemen dat ze zin hebben in zo’n goudgele rakker (via Adme.ru). Een andere creatieve outdoor campagne, gemaakt door Ons Hoofdkwartier, is die van Amnesty International welke op verscheidene internationale blogs te vinden is. Iemand deze abri’s al gespot?

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

4 Reacties

    Leon Ekkels

    Ik had de abri van Grolsch al enige tijd geleden gezien in Utrecht. Ik vond hem zelf heel leuk bedacht en als marketingstudent kon ik hem zeer waarderen. Wat ik me echter wel afvraag is of de “gewone consument” de koelkastdeur opmerkt. En als dit het geval is vraag ik me af of de reclame dusdanig veel effectiever is, dat het de ongetwijfeld veel hogere kosten per abri compenseert


    16 april 2007 om 05:24
    PB

    Misschien niet voor de “gewone” consument, maar het komt door deze originele aanpak wel weer naar voren op het web (zoals hier) en dat zorgt ook weer voor extra aandacht en bereik. Dat compenseert wel weer die hogere kosten.


    16 april 2007 om 05:35
    Bas Gezelle

    Een erg leuke uiting, maar ik vraag mij af hoe lang dit heel blijft. Het ziet er niet echt hufterproof uit.


    16 april 2007 om 10:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!