T-mobile start interactieve campagne rondom mobiel internetten

10 april 2007, 07:27

Ter promotie van mobiel internetten heeft T-mobile vandaag Wendy’s Wereld gelanceerd. Via korte, komische filmpjes begeleidt Wendy de speler naar verschillende locaties, waarbij ze gebruik maakt van internet op haar mobieltje. Met behulp van hints – die Wendy ook achterlaat op Hyves – is te achterhalen wáár ze naar toe gaat. Wie de eindbestemming van Wendy ontdekt, maakt dagelijks kans op een Nokia N73. Doel van de site ontwikkeld door Agency.com is een nieuwe gebruikersgroep kennis te laten maken met en enthousiast te maken over mobiel internet. Tijdens het spel wordt duidelijk hoe handig mobiel internet kan zijn in het dagelijkse leven. Wendy, een vlotte meid van 26, reageert (op soms gevatte wijze) op elk trefwoord dat je intypt. Vul eens “bitch” in zou ik zeggen. Oh ja, Marketingfacts vindt ze een geweldig site, leest ze dagelijk ;-). Mooi initiatief waarbij ik eerlijk gezegd verwacht had dat MMS/SMS ook ingezet zou worden, maar misschien komt dat nog.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!