Winkelgids en verzamelmagazine winnen Big Idea Contest

29 maart 2007, 12:01

{title}

Een maandje geleden was Nathalie Kruger niet echt gecharmeerd van mijn uiterst kritische noot m.b.t. de voorwaarden van Sanoma’s Big Idea Contest. De wedstrijd maakte immers deel uit van een heel groot, creatief ideeën-uitwisselingsfeest; de BladenMakersWeek. En dat sneeuwde helemaal onder in mijn aandacht voor die voorwaarden. Ik werd prompt uitgenodigd om deze bij te wonen…

Inmiddels loop ik al de hele week van de ene presentatie naar de andere, en woon ik gratis diverse workshops bij. En dat heeft mijn focus inderdaad verlegd van ‘legal’ (saai en bekrompen) naar ‘creative’ (leuk en expressief). Het gonst echt van creativiteit, deze week op het Sanoma kantoor; allemaal erg leuk. Ik kom er morgen nog even op terug.

En zojuist werden er dus één intern en één extern idee met cheques van €2500,- beloond.

Van de externe inzendingen sprak Sanne van Soest’s idee voor een door alle bestaande titels heen geweven shopping guide de meeste juryleden aan. Ze had er in de afgelopen dagen dan ook een prachtige presentatie van gemaakt, tjokvol voorbeelden en cijfertjes. En bracht het idee vanmorgen alsof ze echt nooit wat anders deed.

Bij de Sanoma medewerkers viel het volgens Paul Molenaar ‘typische Sjaak en Jan-idee’ in de prijzen; het enige magazine dat in de finale was beland. En ook dát was minstens zoveel aan hun presentatie als aan hun idee te danken; zij brachten zelfs een complete fanclub op de been.

Het verzamelmagazine ‘BEST’ gaat vrijwel direct in productie, en Sanne’s winkelgids wordt professioneel verder uitgewerkt. En alle andere finale-ideeën? Die worden de komende weken óók nog ‘ns wat beter tegen het licht gehouden, en – indien van toepassing – alsnog uitgewerkt en beloond.

Tot slot ging er nog een troostprijsje – een bezoekje aan het schoonste toilet in Engeland – naar Sanoma’s Esther, bedenkster van ‘2 pee or not’; de plasplekgids voor vrouwen ‘inclusief TomTom PeePee module’.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Kees

    Wel makkelijk verzinnen: al geschreven content plaatsen in één, verzameld magazine. Heel goedkoop, naar mijn mening!

    Website is zeker een terechte winnaar…


    30 maart 2007 om 09:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!