• Mobile
    wordt gesponsord door

Viral Friday: Hillary ‘1984’

Viral Friday: Hillary ‘1984’
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar viralfriday@marketingfacts.nl.

Excuses voor de late plaatsing van Viral Friday. Deze week staat het spotje met Hillary Clinton als Big Brother, een remake op de befaamde '1984' video van Apple, op nummer 1. De Apple commercial van destijds was sterk geïnspireerd door de roman 1984 van George Orwell. De anti-Hillary clip, genaamd "Hillary 1984" heeft zich afgelopen week razendsnel verspreid en is op YouTube inmiddels 2,5 miljoen keer bekeken. Op plek 2 "Hammer & Coop: Music Video". Na de 6 webisodes van Hammer & Coop, een campagne van Mini Cooper, hebben de makers van de twee Starsky & Hutch-achtig ogende figuren een toegift voor de fans in petto: een heuse eighties retro videoclip. Met meer dan 500.000 views, 280 comments en 385 bookmarks een regelrecht succes! Sacha Baron Cohan aka Borat Sagdiyev maakt deze week de Viral Friday Top 3 compleet met zijn versie van Baywatch: Sexydrownwatch.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.

Stem op dit artikel op: eKudos, MSN Reporter, Geenredactie, Wat vinden wij over of Digg.

TwitThis

Meer


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Ik zit er al (bijna) de hele dag op te wachten en de link gaat nu nog naar week 11...

    geplaatst op
  • Zeg Paul, het valt me op dat je elke week weer naar http://www.marketingfacts.nl/viralfriday/ verwijst. En dat heeft tot gevolg dat de virals van de vorige weken niet meer bereikbaar zijn.

    Waarom leg je niet een archief aan, door bijvoorbeeld naar /viralfriday-20070323 enzo te verwijzen?

    geplaatst op
  • Het wordt toch eens tijd dat een VROUW deze rubriek een keer samenstelt.......

    geplaatst op
  • Opnieuw een fraaie lijst Paul maar ik blijf de usability een drama vinden. Zouden we deze week niet een andere opzet krijgen? Die jongens van Onstuimig moeten eens wat minder naar de kroeg volgens mij ;-)

    Jeroen, iedereen heeft de mogelijkheid om suggesties te sturen naar viralfriday-at-marketingfacts.nl. Ook vrouwen!

    geplaatst op
  • Er zitten inderdaad leuke commercials tussen.

    Misschien heb ik iets gemist in eerdere edities, maar ik ben toch benieuwd: op grond van welke criteria de top 10 is samengesteld?
    Het is leuk om de achtergrond van de virals te lezen, maar ik ben ook benieuwd naar waarom deze als 'de beste virals van de afgelopen week' worden beschouwd, naar ik aanneem vanuit een marketingperspectief. Wat maakt ze zo goed?

    geplaatst op
  • @Carl:
    Een archief staat in de planning. Als het goed is implementeert Onstuimig binnenkort een handiige functie, waarmee je makkelijk naar vorige Viral Friday edities kan browsen.

    Tot dan kun je naar vorige Viral Friday edities, via de url:
    http://www.marketingfacts.nl/viralfriday/archief/11_2007 (naar andere weken, door 11 te vervangen door het weeknummer 2 t/m 12 in te vullen, dus bijv. op het eind 7_2007)

    Ik zal de url per posting ook gaan vervangen. Via de Search functie kun je dan ook naar vorige edities zoeken met juiste url ipv de standaard url http://www.marketingfacts.nl/viralfriday

    @Jeroen:
    Verklaar je nader? Je bent van harte welkom om tips in te sturen naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken).
    Met het huidige ingezonden tips (1 a 2 per week), kan ik nog geen Viral Friday vullen. Afgelopen week teleurstellen nul inzendingen!

    @Barry:
    Hij is er eindelijk. Sorry voor het wachten. Deze week was het lastig om tot 10 virals te komen, vandaar dat het wat langer heeft geduurd.

    @Marco:
    Onstuimig meldde afgelopen maandag week dat er deze week aan werd gewerkt, als het goed is.
    Ik kan me voorstellen, dat het implementeren van "Jouw stemmen in de Marcom Top 100" de nodige MF! uren heeft gekost. Hopen dat de wijzigingen volgende week online staan.

    Wat betreft het Viral Friday archief, heeft Carl een punt. Kunnen we dit niet tijdelijk ondervangen, door een "Viral Friday" rubriek aan te maken, waar ik verwijs naar die week, bijv:
    http://www.marketingfacts.nl/viralfriday/archief/7_2007.

    Dan hoef ik slechts te verwijzen naar voor vorige edities via:
    http://www.marketingfacts.nl/rubrieken/Viral_friday/

    Usability tips zijn natuurlijk altijd welkom. Deze kun je ook sturen naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

    geplaatst op
  • @Jeroen:
    Een uitleg welke criteria ik gebruik om tot de Top 10 rangschikking te komen, heb ik 2 weken geleden toegelicht aan Michael van Os (van Reclamewereld.blog.nl). De uitleg kan je hier terugvinden.

    geplaatst op
  • Ik vind dit wel een grappig filmpje:

    http://www.youtube.com/watch?v=wAP2yVsgI6c

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.