Passenger LA standaardiseert brandgagement software

26 februari 2007, 21:29

‘Brand community platform provider’ Passenger heeft – op basis van haar ervaringen met het bouwen van brandgagement ondersteunende software voor ondermeer Nestle, Coca-Cola, ABC Television en Sara Lee – een standaard pakket ontwikkeld, “to allow Fortune 500 companies to create private, branded online communities.”

Passenger’s CIO en CMO Justin Cooper verkoopt het platform vooral als een online research tool:

Consumers are invited to take part in various focus group-style initiatives by advertisers though the system. Members of a brand network, which typically includes around 2,000 people, may be asked to view video clips or vote on ideas for products or ads. Members can track how the rest of their group has voted, and brands can showcase changes they’ve made that have been inspired by community members.

… maar voor de consument gaat het natuurlijk om iets heel anders:

“It’s all about the experience of having a voice with a brand that you’re passionate about.”

Passenger is i.v.m. groei overigens ‘in discussie’ met “a leading social network”, waarvan Cooper de naam niet wilde prijsgeven. Maar aangezien Shawn Gold – hoofd marketing en content van MySpace – in Passenger’s advisory board zit, lijkt me ‘t raden hiernaar niet moeilijk.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Yme Bosma

    Die sessions zijn mogelijk een leuke feature, maar dan zouden ze die apart moeten aanbieden zodat deze makkelijk geintegreerd kan worden in de vele andere (en uitgebreidere) social networking oplossingen die daarvoor (vaak) API’s hebben. Het koppelen van die zaken in 1 produkt lijkt me niet verstandig. Ik zou een bedrijf nooit adviseren om voor deze Passenger oplossing te kiezen aangezien het je zeer beperkt in de mate waarin je social networking kan inzetten zonder verschillende (en overlappende) systemen te moeten gebruiken.


    27 februari 2007 om 09:11
    mangold

    Om die reden zijn ze dan ook waarschijnlijk ‘in discussie’ met MySpace 😉

    Voor zover ik begrijp zit er overigens niet of nauwelijks overlap tussen Passenger’s brandgagement-functionaliteit en de social network software waar het ‘bovenop’ geplaatst kan worden. Maar zeker weten doe ik dat niet; ik zal eens om wat extra informatie vragen.


    27 februari 2007 om 09:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!