PSV zet de toon

PSV zet de toon

{title} Al een tijdje is Betaald Voetbal Organisatie PSV zeer actief op het gebied van content- en web marketing. De Philips Sport Vereniging besteed veel aandacht aan de beschikbaarheid van content, speelt een belangrijke rol in de uitbating van voetbalrechten binnen de ECV en heeft oog voor de wensen van de voetbalconsument met een PSV hart. Onder leiding van Peter Kentie, manager marketing & media van PSV is hard gewerkt aan PSV.tv. De website werd afgelopen week rond de succesvol verlopen Champion League wedstrijd tegen Arsenal geïntroduceerd en levert uniek video on demand materiaal waarbij Flash een belangrijke snelstart rol speelt.

PSV gebruikt een content managementsysteem van Sport2Media waardoor PSV zelf veel geproduceerde video content naar alle mediavormen zoals internet, IPTV, mobiel en in de nabije toekomst wellicht ook narrowcasting kan uitsturen. Op de eerste dag werd via de website meer dan 40.000 keer naar clips gekeken. Het gemiddelde lag de afgelopen dagen op 30.000 clips per dag. PSV TV Online is gratis, registratie is alleen gewenst als de kijker de filmpjes wil waarderen.

Het kanaliseren en verrijken van clubcontent staat niet op zich. Clubs uit de eredivisie begrijpen steeds beter dat er veel cumulatieve belangstelling is voor actueel beeldmateriaal, maar ook de beschikbaarheid van cijfers maar ook historisch archiefmateriaal trekt veel bezoek. De som der delen is in dit geval nog meer dan het geheel. Selectief beleid met betrekking tot de verspreiding en vermarkting van voetbalcontent is noodzakelijk. Gezamelijke uitbating van voetbalmateriaal met andere BVO’s op een Eredivisiewebsite wellicht toch ook zinvol. Daar zal in de tender voor voetbaluitzendrechten in 2008 zeker rekening mee gehouden worden.


Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.