PSV zet de toon
Al een tijdje is Betaald Voetbal Organisatie PSV zeer actief op het gebied van content- en web marketing. De Philips Sport Vereniging besteed veel aandacht aan de beschikbaarheid van content, speelt een belangrijke rol in de uitbating van voetbalrechten binnen de ECV en heeft oog voor de wensen van de voetbalconsument met een PSV hart. Onder leiding van Peter Kentie, manager marketing & media van PSV is hard gewerkt aan PSV.tv. De website werd afgelopen week rond de succesvol verlopen Champion League wedstrijd tegen Arsenal geïntroduceerd en levert uniek video on demand materiaal waarbij Flash een belangrijke snelstart rol speelt.
PSV gebruikt een content managementsysteem van Sport2Media waardoor PSV zelf veel geproduceerde video content naar alle mediavormen zoals internet, IPTV, mobiel en in de nabije toekomst wellicht ook narrowcasting kan uitsturen. Op de eerste dag werd via de website meer dan 40.000 keer naar clips gekeken. Het gemiddelde lag de afgelopen dagen op 30.000 clips per dag. PSV TV Online is gratis, registratie is alleen gewenst als de kijker de filmpjes wil waarderen.
Het kanaliseren en verrijken van clubcontent staat niet op zich. Clubs uit de eredivisie begrijpen steeds beter dat er veel cumulatieve belangstelling is voor actueel beeldmateriaal, maar ook de beschikbaarheid van cijfers maar ook historisch archiefmateriaal trekt veel bezoek. De som der delen is in dit geval nog meer dan het geheel. Selectief beleid met betrekking tot de verspreiding en vermarkting van voetbalcontent is noodzakelijk. Gezamelijke uitbating van voetbalmateriaal met andere BVO’s op een Eredivisiewebsite wellicht toch ook zinvol. Daar zal in de tender voor voetbaluitzendrechten in 2008 zeker rekening mee gehouden worden.
Welke toon?
Peter PSV.tv blinkt uit in het vermarkten van hun voetbalcontent en de usability van de site. Daarnaast zijn ze altijd beweging wanneer het gaat om ontwikkelingen die de content ten goede komen. En dat is voor een echte Ajaxied een objectieve mening:) PSV zet de toon voor de ECV.
Brabant is met een t
Wat mij vooral op is gevallen, is dat het traject voor de “opening” van de site zo goed verlopen is. Strakke organisatie!
‘k Heb de indruk dat het CMS-pakket spannender is dan de content, of zie ik dat verkeerd?
Peter, dat komt omdat je geen PSV’r bent denk ik:)
Dat zal ’t zijn. ‘k Mis een klik.
Klopt, je hoeft niet te klikken met een flash mouse over:)
lol 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!