Dell en Yahoo! lanceren sites om te luisteren naar gebruikers

18 februari 2007, 19:59

Dell, regelmatig bekritiseert in de blogosfeer, heeft naast de weblog direct2dell.com twee nieuwe instrumenten gelanceerd om te luisteren naar de feedback van klanten. De eerste betreft Dell IdeaStorm, een combinatie van een forum en Digg.com. Suggesties van gebruikers die de meeste stemmen krijgen komen automatisch boven aan de lijst te staan. Dell selecteert de meest populaire suggesties en houdt de gebruikers via het forum op de hoogte. Het tweede instrument betreft Upload Your Videos als onderdeel van StudioDell. Hier kunnen gebruikers hun eigen video testimonials achter laten (via: Jeremiah Owyang).

Ook Yahoo! heeft een nieuw platform gelanceerd waarop gebruikers kritiek kunnen achterlaten op de producten van het internetbedrijf. De bijdragen op het Yahoo! Suggestion Board worden vervolgens door andere gebruikers beoordeeld. Evenals Dell IdeaStorm is het Yahoo! Suggestion Board gebaseerd op een systeem vergelijkbaar met Digg.com (via: NU.nl).

Who’s next?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    ErwinVanLun

    Goed iniatief! Een voorbeeld voor (alle) andere merken wat mij betreft.


    19 februari 2007 om 11:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!