SEMPO wil bestedingen SEM voor Europa in kaart brengen

SEMPO wil bestedingen SEM voor Europa in kaart brengen

De SEMPO (Search Engine Marketing Professional Organization) is een wereldwijde organisatie die alle SEM partijen probeert te verenigen. Hun voornaamste doel is het promoten van de branche en het in kaart krijgen van de totale bestedingen die door bedrijven worden gedaan SEM. De SEMPO had al een groot ledenbestand in Europa maar tot dusver is er weinig mee gedaan.

Nu willen ze ook voor Europa gaan doen wat ze al een tijd voor Noord-Amerika doen. Ze roepen alle bedrijven in Europa die iets met Search Engine Marketing doen op een enquete in te vullen. Hiermee willen ze de Europese SEM markt in kaart brengen, dus wat wordt waaraan besteed en door wie. De oproep is bedoeld voor alle “qualified parties” zoals SEM bureaus, corporate webmasters, in-house marketing professionals, affiliate program marketeers, enz.

De enquete is in te vullen in het Engels, Frans, Duits, Italiaans en Spaans. In Q2 zullen de resultaten hiervan gepubliceerd worden.

Om het tot een succes te maken moeten er zoveel mogelijk partijen meedoen, dus bij deze de oproep.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Andre, leuk initiatief, zal de enquete zo invullen. Wat ik me afvroeg: wie horen er níet in het rijtje "qualified parties" thuis? Heb nl. het idee dat je alle partijen zo'n beetje noemt in je artikel.

    geplaatst op
  • Die "qualified parties" is een qoute uit het artikel van de SEMPO. Wat zij er precies onder verstaan is niet duidelijk, maar ik vermoed dat ze alle professionele partijen bedoelen. Dus de partijen die kwalificeren voor het predikaat professioneel, al valt daar ook over te discussiëren natuurlijk.

    geplaatst op
  • Da's heel goed nieuws André! Heb je ook al inzicht in welke cijfers ze straks precies gaan opleveren?

    geplaatst op
  • In feite zouden we dezelfde rapportages kunnen krijgen als ze nu ook voor Amerika publiceren. Het grote voorbeeld wat mij heel interessant lijkt voor Europa zijn hun "The State of Search Engine Marketing 200x" onderzoeken.

    Daaruit komen bijvoorbeeld de volgende getallen naar voren: de groei (daling) van de SEM investeringen, verhouding Organic versus Advertising, groei van de gemiddelde ROI (loopt die in lijn met de inflatie), voorspellingen qua groei, populariteit van betaalde advertentie mogelijkheden (Adwords, MSN, ...).

    geplaatst op
  • Ah, okay! Ik was benieuwd of uit de vragenlijst duidelijk werd of we straks (eindelijk) een schatting kunnen maken van de bestedingen aan Google Adwords (per land).

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.