SEMPO wil bestedingen SEM voor Europa in kaart brengen
De SEMPO (Search Engine Marketing Professional Organization) is een wereldwijde organisatie die alle SEM partijen probeert te verenigen. Hun voornaamste doel is het promoten van de branche en het in kaart krijgen van de totale bestedingen die door bedrijven worden gedaan SEM. De SEMPO had al een groot ledenbestand in Europa maar tot dusver is er weinig mee gedaan.
Nu willen ze ook voor Europa gaan doen wat ze al een tijd voor Noord-Amerika doen. Ze roepen alle bedrijven in Europa die iets met Search Engine Marketing doen op een enquete in te vullen. Hiermee willen ze de Europese SEM markt in kaart brengen, dus wat wordt waaraan besteed en door wie. De oproep is bedoeld voor alle “qualified parties” zoals SEM bureaus, corporate webmasters, in-house marketing professionals, affiliate program marketeers, enz.
De enquete is in te vullen in het Engels, Frans, Duits, Italiaans en Spaans. In Q2 zullen de resultaten hiervan gepubliceerd worden.
Om het tot een succes te maken moeten er zoveel mogelijk partijen meedoen, dus bij deze de oproep.
Andre, leuk initiatief, zal de enquete zo invullen. Wat ik me afvroeg: wie horen er níet in het rijtje “qualified parties” thuis? Heb nl. het idee dat je alle partijen zo’n beetje noemt in je artikel.
Die “qualified parties” is een qoute uit het artikel van de SEMPO. Wat zij er precies onder verstaan is niet duidelijk, maar ik vermoed dat ze alle professionele partijen bedoelen. Dus de partijen die kwalificeren voor het predikaat professioneel, al valt daar ook over te discussiëren natuurlijk.
Da’s heel goed nieuws André! Heb je ook al inzicht in welke cijfers ze straks precies gaan opleveren?
In feite zouden we dezelfde rapportages kunnen krijgen als ze nu ook voor Amerika publiceren. Het grote voorbeeld wat mij heel interessant lijkt voor Europa zijn hun “The State of Search Engine Marketing 200x” onderzoeken.
Daaruit komen bijvoorbeeld de volgende getallen naar voren: de groei (daling) van de SEM investeringen, verhouding Organic versus Advertising, groei van de gemiddelde ROI (loopt die in lijn met de inflatie), voorspellingen qua groei, populariteit van betaalde advertentie mogelijkheden (Adwords, MSN, …).
Ah, okay! Ik was benieuwd of uit de vragenlijst duidelijk werd of we straks (eindelijk) een schatting kunnen maken van de bestedingen aan Google Adwords (per land).
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!