Gadgets: vooral voor vrouwen en ouderen

15 december 2006, 07:35

Gadgets zoals bijvoorbeeld digitale camera’s, mobieltjes en spelcomputers zullen in 2007 vooral door vrouwen en ouderen worden gekocht:

“Young women from Generation X (those born 1965-1976) and Generation Y (those born 1977-1994) are increasingly tech-savvy, both in their technology usage and their purchasing patterns.

Of Gen Y women surveyed, 37% plan to purchase a computer in the next 12 months, vs. 28% of total adults. They are also more likely to say they plan to purchase digital cameras, advanced mobile phones and video gaming systems.”

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Layana Mokoginta

    Ik, als nog net X-vrouw, wist dit natuurlijk al 😉 Maar fijn dat de heren? marketeers dit nu in feiten en cijfertjes bevestigd zien – want dan wordt gadgetland in ieder geval een stuk kleurrijker. En bedenken de heren? techneuten misschien ook handige snufjes om het vrouwen zoals ik makkelijk te maken om van bijvoorbeeld mobieltje te wisselen. Believe it or not, ik pas het mobieltje dat ik gebruik vaak aan de omstandigheden aan (uitgaan, zakelijk, m’n outfit) alleen is het dus een vreselijk gedoe om sim-kaarten om te wisselen (de helft van de tijd moet je opnieuw datum en tijd instellen bijvoorbeeld….).


    16 december 2006 om 09:53
    Layana Mokoginta

    Ik heb ook wel een idee, maar hou het graag netjes 😉

    Kijk net op je link: my thoughts exactly…


    18 december 2006 om 21:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!