Gadgets: vooral voor vrouwen en ouderen
Gadgets zoals bijvoorbeeld digitale camera’s, mobieltjes en spelcomputers zullen in 2007 vooral door vrouwen en ouderen worden gekocht:
“Young women from Generation X (those born 1965-1976) and Generation Y (those born 1977-1994) are increasingly tech-savvy, both in their technology usage and their purchasing patterns.
Of Gen Y women surveyed, 37% plan to purchase a computer in the next 12 months, vs. 28% of total adults. They are also more likely to say they plan to purchase digital cameras, advanced mobile phones and video gaming systems.”
Ik, als nog net X-vrouw, wist dit natuurlijk al 😉 Maar fijn dat de heren? marketeers dit nu in feiten en cijfertjes bevestigd zien – want dan wordt gadgetland in ieder geval een stuk kleurrijker. En bedenken de heren? techneuten misschien ook handige snufjes om het vrouwen zoals ik makkelijk te maken om van bijvoorbeeld mobieltje te wisselen. Believe it or not, ik pas het mobieltje dat ik gebruik vaak aan de omstandigheden aan (uitgaan, zakelijk, m’n outfit) alleen is het dus een vreselijk gedoe om sim-kaarten om te wisselen (de helft van de tijd moet je opnieuw datum en tijd instellen bijvoorbeeld….).
Ik heb ook wel een idee, maar hou het graag netjes 😉
Kijk net op je link: my thoughts exactly…