Weblogs geven bedrijven een menselijk gezicht
Het Belgische PR-agentschap NewsEngine vierde afgelopen week haar tiende verjaardag en haalde daarvoor Debbie Weil naar Antwerpen om te spreken over het groeiende fenomeen van corporate blogging. De Amerikaanse ex-journaliste was één van de eersten om weblogs aan te prijzen als een krachtig communicatie-instrument voor bedrijven:
(…) Als consultant was ik drie jaar bezig geweest met klassieke vormen van internetmarketing, zoals e-mailmarketing. Maar ik kreeg het vreselijk op mijn heupen omdat ik altijd maar over spam moest praten. Toen blogs in 2003 begonnen door te breken, wist ik meteen dat dit belangrijk zou worden. (…)
In een exclusief interview met De Standaard legt ze de pijnpunten bloot van het corporate bloggen (via Wim Lecluyse).
Debbie Weil beantwoord de vraag, ‘Pakken bedrijven die bloggen het goed aan’, met: ” Ze leren nog!”
Wat een geruststellend antwoord. Ook prikkelend. Want wat staat ons nog te wachten? Waar gaat het naar toe?
Goed weekend,
Arnoud
heeft iemand misschien haar boek al gelezen, en zo ja, is het wat??
Ellen, ik heb ooit het eerste hoofdstuk (als pdf) gelezen en heb op basis daarvan besloten het boek niet te kopen. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook wel een beetje heb gehad met de Amerikaanse boeken over corporate blogging. De meeste publicaties komen op hetzelfde neer. Waar nu vooral behoefte aan lijkt is een praktisch boek voor de Europese markt. Wie pakt dat op? Loic? Frank? Nee, ik ben veel te druk 😉
okay Marco, thanks! was er al bang voor… Wat een boek voor de Europese (of liever nog Nlse) markt betreft, ik houd me aanbevolen (als lezer dan ;-))
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!