The web goes Mobile

28 november 2006, 12:17

Afgelopen donderdag 23 november vond in Belgie het seminar “The Web goes Mobile” plaats. Doelstelling was de aanwezigen te informerenover de huidige kenmerken en het toekomstig potentieel van het Mobiele Internet.

Namens Media Catalyst was {encode=”reinoud.bosman@mediacatalyst.com” title=”Reinoud Bosman”} aanwezig die 3 case studies van Sony Ericsson presenteerde. De case studies illustreren de uitdagingen waar bedrijven tegen aan lopen wanneer zij een meertalige mobiele internet site willen lanceren.

Onderwerpen die aan de orde kwamen zijn o.a. internationalisering, mobiele muziek downloads en mobiele marketing. De presentatie kun je hier downloaden.

Edwin Duys
Social Media & Online Markeitng Realist | Mede-oprichter Saristos bij Saristos

Dol op het bedrijfsmatig toepassen van online marketing en social media. Mede-oprichter en partner van Saristos, realisten in online marketing en social media. Mijn drijfveer is bedrijven te helpen om door middel van content marketing via social en digitale media gekwalificeerde potentiële klanten (leads) te genereren. Je kunt mij zakelijk volgen via Twitter en met mij connecten via LinkedIn

Categorie
Tags

1 Reactie

    Peter Bonjernoor

    Grappig – ik ben sinds twee weken wat aan het experimenteren met mobiele websites, en een hoop dingen zijn zeer herkenbaar.

    Met name incompatibiliteit met heel normale praktijken op het grote internet, zoals een transparante 1×1 GIF van de statistiekensite die een wit vierkantje oplevert, of het redirecten naar een andere pagina nadat met een formulier ingevuld heeft dat op veel iMode toestellen een foutmelding oplevert. Cookies worden vaak ook niet ondersteund, en JavaScript kun je ook helemaal vergeten.

    Het herkennen van de toestellen is daarnaast ook een aardige uitdaging, al kun je met de UserAgent een heel eind komen…

    Leuke materie!


    28 november 2006 om 13:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!