List seeding vs natural seeding

3 november 2006, 12:42

Bovenstaande overzicht komt uit een pdf van Viral Manager. Het overzicht toont de verschillen tussen List seeding, waarbij campagnes enkel via een mailing list worden uitgerold en Natural seeding campagnes via invloedrijke sites/blogs worden uitgerold.

List seeding toont een snelle stijging en daling in relatief korte tijd, met name vanwege het feit dat in de mailing list vaak geen invloedrijke personen zitten die de campagnes doorsturen. Natural seeding geeft een minder steil oplopend aantal views, maar dankzij de discussies over de campagnes vaak een breder plateau aan de top. Hoe meer invloedrijke sites geinformeerd zijn, hoe breder dit plateau is. Tot slot ligt de long tail bij natural seeding op een hoger niveau dankzij de onderlinge verwijzingen tussen de sites. Viral manager sluit af met het advies beide vormen van seeding toe te passen voor een maximaal resultaat. (via: i-wisdom).

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!