Achmea verstuurt persoonlijke oppepper

29 oktober 2006, 19:14

Dit najaar wordt aan de Achmea branding campagne een vervolg geven middels tv-commercials waarin de Achmea Ontzorgt boodschap wordt onderstreept met de claim “Je kan meer als je je zeker voelt”. Rondom dat thema heeft Tribal DDB het interactieve concept “Ego Booster” ontwikkeld. Soms kan iemand zich net iets zekerder voelen doordat hem/haar een hart onder de riem wordt gestoken. En dat laatste gaan we online aanbieden aldus een enthousiaste Karlijn van den Berg van Tribal DDB. “We maken het voor iedereen eenvoudig iemand (en ook jezelf) even een oppeppertje te geven. Iedereen weet dat je soms net dat klopje op je rug kunt gebruiken waardoor je je nóg wat zekerder voelt. Even ‘opladen’ voor die belangrijke meeting of voor dat examen. Even die laatste oppepper van je vrouw: “Kom op liefje, het is je altijd gelukt dus nu sla je je er ook wel doorheen”. Even die collega die zegt: “Dat fix je toch makkelijk jongen!”. Even wat positieve energie en je kunt er tegenaan.”

Doelgroep:

Alle Nederlanders boven de 18 jaar, met de nadruk op de groep M/V, 20-49, AB1 (doelgroep gelijk aan televisie).

Doelstelling:

Verdere versterking van de ‘Achmea ontzorgt’ boodschap, door de claim ‘Je kunt meer als je je zeker voelt’ tot leven te brengen.

Middel

De ‘Ego Booster’ is een gepersonaliseerde viral die bekenden naar elkaar sturen als oppepper. De ontvanger krijgt een peptalk, want zekere mensen kunnen meer (en Achmea ontzorgt).

Media

Meerfasen bannering op onder andere Nieuwssites (AD, NRC, Volkskrant, Trouw, Telegraaf), Geenstijl, Retecool, Hyves, MSN Messenger, Viva, Margriet, Zylom en Planet en ZoominTV.

Duur

Er komt nog een tweede kerstversie/themaversie

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!