Touroperator voor virtuele werelden als Second Life

22 oktober 2006, 20:15

Via we-make-money-not-art kwam ik terecht bij Synthravels het eerste reisbureau waarmee we op een guided tour van virtuele werelden kunnen gaan. Na registratie kun je opgeven welke wereld je wil bezoeken en geef je een tweetal tijdstippen waarop je wenst te vertrekken. De site belooft binnen een paar dagen een afspraak met je te maken voor een guided tour in de wereld van jouw keuze. Ik ben in blijde afwachting van hun uitnodiging. Naast reizigers wordt ook nog naar tourguides gezocht. Synthravels is een in Italie gevestigd initiatief van onder andere een ervaren reisjournalist.

Op zich geen gek idee, aan de hand van een gids meelopen. Sommige mensen geven aan dat het ze te lang duurt voordat ze begrijpen wat de lol is aan een wereld en wat ze er allemaal kunnen doen. Je zou ook kunnen zeggen dat dit ‘gat in de markt’ ontstaat omdat de gebruiksvriendelijkheid van de online werelden tekort schiet.

Antoinette Hoes is interactive strategy director & managing partner bij Leylines, een onafhankelijk bureau voor interactieve strategie & online PR en mediainzet. Ze geeft cursussen new media management bij het Post HBO programma van het Centrum voor Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool Utrecht. Zij is geïnteresseerd in online communities & what makes them tick, games, AI en alle mogelijke mooie manieren van online met klanten interacteren. Leylines helpt organisaties en merken hun doelstellingen te realiseren met het inzetten van: Interactieve strategie Geintegreerde interactieve media en middelenstrategie Mediaplanning & Media-inkoop Online PR & seeding Campagne Management & Optimalisatie "We're in an information economy. They teach you that at school. What they don't tell you is that it is impossible to move, to live, to operate at any level without leaving traces, bits, seemingly meaningless fragments of personal information. Fragments that can be retrieved, amplified." (Gibson, 1988: 30)

Categorie
Tags

5 Reacties

    zingg akami

    Uhm, mijn SL reisbureau ‘AmaZingg travels en locations’ was er geloof ik toch echt eerder 🙂 Wij bieden zowel ‘guided tours’ als op maat gemaakte presentaties en locatiezoektochten voor vooral zakelijke klanten maar ook voor ‘residents’. Het klopt inderdaad dat veel bezoekers en residents wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken om de wereld van SL te ontdekken. AmaZingg maakt dan ook regelmatig gratis notecards met een divers aanbod van originele locaties in SL. Daarnaast zijn we druk bezig om reisgidsen te maken die meer gericht zijn op een specifiek onderwerp zoals Sport, Winkelen of Romantiek :-D. Jullie zijn welkom voor een tochtje door SL: ik of mijn collega Gwendolyn Kronsage leiden jullie graag eens rond!


    23 oktober 2006 om 06:56
    lbroekman

    Ligt het aan de gebruiksvriendelijkheid, aan de grootte van de virtuele wereld of aan het gebrek/geduld van gebruikers om virtuele werelden zoals Second Life ‘eigen te willen maken’? Ook binnen SL gaan de regeltjes over lurkers t/m ambassadeurs immers op.


    23 oktober 2006 om 12:11
    amsterdamant

    @zing Helaas was ik jouw bedrijf nog niet tegengekomen 🙁

    Misschien een leuk groepsuitje? De volgende marketingfacts bbq in second life onder begeleiding van AmaZingg.


    23 oktober 2006 om 17:25
    zingg akami

    @ ant on a mission: haha die kan ik natuurlijk niet op me laten zitten 🙂 Iedereen is welkom op donderdag 09 november voor een bbq bij mijn reisbureau in Dunnideer! Wie wil, leid ik rond langs een aantal interessante plekken zowel ‘leisure’ als ‘business’ (of geef aan wat je graag wilt zien, dan gaan we daar heen). En de liefhebbers kunnen skydiven 🙂 Nemen jullie drank mee dan zorg ik voor de bbq en burgers 😀 IM me even in-world of mail via zingg.akami@gmail.com. Tot ziens!


    24 oktober 2006 om 04:32
    media

    Zingg, als je me wat informatie kunt sturen en een korte beschrijving hoe en wat, dan zorg ik dat er een aparte posting komt met de aankondiging van de marketingfacts bbq in Second Life georganiseerd door AmaZingg. Deal?


    24 oktober 2006 om 04:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief