Chiquita’s advergame: Pura Vida!

17 oktober 2006, 02:59

Via Coolz0r kwam ik gisteren deze advergame van Chiquita tegen. Een game waarin je een bananenplantage in Costa Rica moet beheren. Geld verdienen aan bananen mèt respect voor milieu en de bevolking. Ik geef toe na een fantastische vakantie in Costa Rica in 2001 en het daarna 4 jaar succesvol beheren van Costarica.pagina.nl met nog steeds zeer warme en bijzondere contacten in Costa Rica, ben ik natuurlijk vooringenomen!

Maar ik ben onder de indruk van de manier waarop de game is opgezet. Geen flitsende akties, geen bloedstollende tempo. Nee, gewoon bijzonder mooie graphics, lekkere interface, natuurgeluidjes à la Costa Rica, en een leuk spelelement waarbij je ondertussen wèl op subtiele wijze mee krijgt wat er zoal komt kijken bij het kweken van bananen en de manier waarop Chiquita dit in het bijzonder doet. Al met al een mooie experience. Wat mij betreft zoals de Tico’s zeggen: Pura Vida!

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Laurens

    Ziet er gelikt uit en Costa Rica is fantastisch (nog geen jaar geleden geweest..).

    Pura Vida!


    17 oktober 2006 om 07:11
    Matthijs Rouw

    Misschien hoort dit hier niet, verwijder dan a.u.b. deze post .. maar het verdient de aandacht ..

    Jammer dat Chiquita er voor het gemak maar even aan het feit voorbei gaat dat tot laat in de 70er jaren pesticiden gebruikt werden waardoor er nu nog misvormde kinderen geboren worden .. Of dat mensen onvruchtbaar werden door het inademen/binnenkrijgen van de pesticiden .. In 2004 was ik nog in Costa Rica .. Wanneer je naar de Caraibische kust reist kom je de plantages met vele vrachtwagens van o.a. Chiquita tegen .. De lokalen waren niet echt te spreken over de bananenbennies .. Daarbij, hoe milieuvriendelijk ook, is het denk ik nog steeds zo dat de bananenplant de grond nogal uitput – niet te voorkomen, alleen te spreiden of te verminderen ..

    Maar misschien hebben ze wel een leuk spelletje gemaakt voor ons …


    17 oktober 2006 om 12:17
    Willem Peters

    En niemand verdient een 2e kans? In de jaren 70 ging er wel meer mis denk ik zo. Het is goed voor hun dat ze hun fouten goedmaken door nu wel op een ethische manier te telen. De Rainforest Alliance heeft ze niet voor niets hun titel gegeven.

    Mensen en bedrijven veranderen. Hangt samen met de economische context, en die is nu anders dan vroeger (wat het verleden niet goed spreekt natuurlijk).

    Fantastisch spel, lang dat ik zoiets nog gezien heb!


    17 oktober 2006 om 12:31
    evroekel

    @Paul: da’s toch niet slecht. Ik heb de indruk dat er nog weinig promotie heeft plaatsgevonden, maar ik kan me vergissen.


    25 oktober 2006 om 18:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief