21Minuten.nl: 50.000 meningen na één week
Vorige week was ik al onder de indruk van de mooie resultaten op het 21 minuten onderzoek van Mc Kinsey en diverse partners. Deze week maakt Mc Kinsey bekend dat er al 50.000 Nederlanders hun mening hebben gegeven: Binnen één week na de start van het onderzoek hebben al meer dan 50.000 Nederlanders de vragenlijst van 21minuten.nl ingevuld. Het initiatief stevent af op een record aantal deelnemers. Vorig jaar stond de teller na één week op 15.000 en deden in twee maanden tijd 150.000 mensen mee aan de vragenlijst.
“Nederlanders vinden het belangrijk om hun mening te geven, juist nu de verkiezingen er aan komen. Ook de vele publiciteit rond de uitkomsten van vorig jaar heeft geholpen om mensen enthousiast te maken de vragenlijst in te vullen. Wij zijn, samen met de andere initiatiefnemers van 21minuten.nl, erg blij met deze mijlpaal en het signaal dat het geeft over de betrokkenheid van Nederlanders,” zegt Wiebe Draijer, Office Manager van McKinsey&Company in Nederland.
Net als in 2005 krijgen alle Nederlanders weer de kans om hun mening te geven over de toekomst van de Nederlandse economie en maatschappij. Onderwerpen die aan bod komen zijn bijvoorbeeld de AOW, het versoepelen van het ontslagrecht, de hypotheekrenteaftrek, en selectie aan de poort bij universiteiten. De resultaten van het onderzoek worden begin november, voor de start van de verkiezingsdebatten, bekendgemaakt.
21minuten.nl is een onafhankelijk en belangeloos initiatief van McKinsey&Company, Planet Internet, NRC Handelsblad, AD, MSN, FHV BBDO en wordt ondersteund door Porter Novelli, RTL Nederland, SBS Broadcasting,de STER, Ebay NL en Marktplaats.
De laatste link werkt niet. Er ontbreekt een ‘n’ in de url.
Groeten, Mark
Lianne was natuurlijk wat gehaast vanmorgen om laatste puntjes op de i te zetten voor ilse-feestje van vanmiddag 😉
Mooi resultaat! Bekende url trouwens http://www.21minuten.nl, doet mij sterk denken aan http://www.20minutos.es, de Spaanse concurrent van Metro en verschijnt zowel gratis als dagblad als real time nieuws op de gelijknamige website. Komt er als spin-off ook een nieuwe concurrent bij voor Spits en Metro op de Nederlandse markt gezien de participatie van de PCM dagbladen in het project met een url die nu snel bekend wordt of berust de gelijkenis louter op toeval?
Heb de link inmiddels aangepast Mark!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!