Calucci verkoopt toch verzekeringen?

Calucci verkoopt toch verzekeringen?
, Upstream
@marcoderksen

Calucci verkoopt toch verzekeringen?We hebben er inmiddels al veel over geschreven, Calucci, de gamecommercial van Centraal Beheer Achmea. Vooral Carl was kritisch en twijfelde of de game zou resulteren in verkoop van verzekeringen. Emerce (print) heeft deze maand een interview met John Steggink en Ellert-Jan van der Klis, beide van Centraal Beheer Achmea en mede-verantwoordelijk voor deze gamecommercial. Het interview geeft een aardige kijk achter de schermen met onder andere de businesscase in cijfers.

De game is in de eerste twee maanden meer dan 300.000 keer gespeeld (doelstelling 100.000). De piek lag uiteraard tijdens de tv-campagne in juni, toen de game tot 25.000 keer per dag werd gespeeld. Enkele maanden na de campagne spelen nog altijd meer dan 500 bezoekers het spel. De gemiddelde speeltijd per bezoeker bedraagt 12 minuten. Circa 50.000 spelers loodsten Van der Berg het huis uit (de doelstelling van het spel) en hiervan is in 20 procent van de gevallen (10.000 keer) een tell-a-friend email verstuurd. Alhoewel geen details worden gegeven over de kosten en opbrengsten, wil men wel kwijt dat de kosten van de game lager liggen dan een gewone tv-commercial.

Toch jammer dat men niet iets kan vertellen over het below-the-line effect, oftwel, hoeveel verzekeringen zijn er nu mee verkocht?


Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • 300.000 - 50.000 = 250.000 mensen hebben het spel dus na gemiddeld 12 minuten spelen mateloos gefrustreerd aan de kant geschoven...

    geplaatst op
  • in ieder geval eentje, piet

    geplaatst op
  • reactie op laatste alinea:
    ´Toch jammer dat men niet iets kan vertellen over het below-the-line effect, oftwel, hoeveel verzekeringen zijn er nu mee verkocht?´

    Volgens mij staat er duidelijk in het artikel van Emerce dat de doelstellingen puur naamsbekendheid en merkbeleving waren en niet zo zeer verzekeringen verkopen...Ook in het vorige post over Calucci (Carl) wordt er nogal gehamerd op de vraag waarom er geen aanleidingen tot verzekeringen in het spel verwerkt zijn. Het antwoord hierop vond ik vrij duidelijk terugkomen in de doelstelingen van dit project...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.