7 tips om internet te integreren met tv

23 augustus 2006, 20:03

7 manieren op internet te integreren met tvHet is nog niet zo heel lang geleden dat we als internet marketeers van geluk mochten spreken als we vooraf op de hoogte werden gebracht over welke offline campagnes er binnen je bedrijf gingen lopen. Meestal kwam je daar pas achter als je met een RTV-commercial, een print-advertentie of een billboard werd geconfronteerd. Tegenwoordig zien we gelukkig steeds vaker dat internet wordt meegenomen in de ontwikkeling van een campagne. Belangrijke vraag waar je dan als internet marketeer mee te maken krijgt is: hoe integreer je internet met tv?

Mike Wokosin geeft op iMedia Connection 7 tips om internet te integreren met tv:

  1. Include a URL
  2. Make the URL traceable
  3. Help users remember the URL
  4. Push consumers to your brand
  5. Integrate creative
  6. Extend the story
  7. Involve and engage consumers

Iemand nog meer tips (of interessante voorbeelden)?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Rogier van der Veen

    Marco,

    Het is volgens mij al een redelijk compleet verhaal, maar als toevoeging zou je de commercial (aangepast naar internetmaatstaven) ook online kunnen plaatsen bij partijen die korte commercials toestaan/plaatsen voordat een videostream start (bv. zoomin.tv met nieuwsvideo’s).


    24 augustus 2006 om 05:01
    Mark Nijssen

    Er wordt hier erg uitgegaan van tv als drijvende kracht. Maar als we het hebben over de integratie van de twee (dus twee-weg verkeer) is dan met name de andere kant niet juist onderbelicht?

    Is de impact van een reclame op televisie naar aanleiding van een fenomeen op internet niet vele malen sterker? Denk hierbij aan bijvoorbeeld die mentos/cola fonteinen. Dat zouden ze ten voordeel kunnen uitbuiten, door de video’s op een site te verenigen en iets dergelijks in een commercial te verwerken. Evenementje eromheen, top tien Neerlands beste mentos fonteinen uitschrijven en je hebt weer een hele hoop traffic op je site. Dan kan het dus ook cyclisch werken en dat versterkt de boel volgens mij alleen maar.

    ….of draaf ik nu door.. 🙂


    24 augustus 2006 om 06:03
    Mark Nijssen

    Ik begrijp dat massa creëren essentieel is. Toch kan ik me voorstellen dat iets dat op internet onder een klein aantal enthousiastelingen (klein ten opzichte van tv bereik) een succes is, excellererend kan werken. Wanneer het vervolgens op tv getoond wordt, kan er van die enthousiastelingen een positieve mond-op-mond reclame uitgaan die ondersteunend kan werken.


    24 augustus 2006 om 06:21
    Jan-Willem

    Vooral de na-metig met een /radio /tv URL lijkt me een hele goede tip inderdaad. Zo zie je tenminste of je campagne effect heeft. Dell doet dit ook al tijden met speciale TV aanbiedingen op /tv.


    24 augustus 2006 om 11:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief