Wat is het allerbeste interactieve werk aller tijden?

23 augustus 2006, 04:57

Wat is het allerbeste interactieve werk aller tijden?Afgelopen week ‘mopperde’ ik nog dat we dit jaar maar weinig spraakmakende interactieve campagnes voorbij hebben zien komen en vroeg ik me af of er wel een Spinaward kon worden uitgereikt. Nu hebben Emerce en Spinawards gezamenlijk een sessie opgezet tijdens eDay op 14 september dat geheel in het teken staat van het allerbeste interactieve werk aller tijden.

De opzet is dat winnaars van Gouden SpinAwards van de afgelopen jaren in ultrakorte presentaties (pecha kucha) laten zien waardoor zij nu geinspireerd raken. Dat kan werk van alle tijden en uit alle landen zijn, als het maar geen eigen werk is. Aan het woord komen:

  • Lost Boys – Igor Milder (strategy director) en Ellen Hooghiemstra (creative director)
  • Euro RSCG 4D – Bram de Rooij (Copywriter) en Martijn Sengers (Art Director)
  • Leukwerkt Worldwide & OER-Satama
  • MediaRepublic – Yme Bosma (Mag dit keer niet over Eccky praten)
  • Bone – Joost van Liemt (creatief directeur)
  • Pixelpixies – Eric Klok (consultant interactive marketing)
  • Qi – Rogier Vijverberg (Brand Director)

Iemand nu al een suggestie voor het allerbeste interactieve werk aller tijden?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    Peter

    Hoe irritant ook, de ontzorgkabout van Achmea enkele jaren geleden was erg goed en hoort zeker in het rijtje klassiekers thuis!


    23 augustus 2006 om 05:48
    Willem

    http://www.hethuisvanmorgen.nl ?


    23 augustus 2006 om 06:55
    media

    Haha, kan me die discussie inderdaad nog herinneren Maarten. Irritante klotekabouter 😉

    Maar even serieus, welke cases zouden volgens jou dan wel in aanmerking komen?


    23 augustus 2006 om 06:56
    maarten

    Da’s een moeilijke vraag. Het geheugen heeft een neiging tot vergeten, en je komt snel uit bij alleen maar recent werk. De verleiding is ook groot om uit te komen bij het momenteel erg populaire ‘ activation’ marketing, maar online heeft veel meer kanten. Misschien niet allemaal even fotogeniek, maar wel relevant.

    Zo vind ik de online strategie van bol.com sterk. Bol heeft vanaf het allereerste moment online marketing diep in haar genen zitten. Vanaf de start een sterk affiliate systeem en content syndicatie, en een helder aanbod. Zonder hele grote online branding campagnes zijn ze overal vertegenwoordigd en een vast onderdeel van het .nl internet geworden. Knap en consequent.

    Verder een aantal campagnes van grote fmcg merken zoals sultana en omo (ik meen respectievelijk redurban en lemz). Een teen in het water die heeft geleid tot steeds meer vertrouwen van unliver en proctor in online marketing. Een hoop verleidingen en gekozen voor heel gerichte campagnes die in de doelgroep goed geland zijn (waaromwasiknogvoorjou.nl is echt een begrip geworden)

    En mijn alltime favoriet: prinses pecunia. Dat heeft waarschijnlijk ook te maken met de casting (wat een leuke dame!), en tegelijkertijd een goede technische executie met video- in de banner, die nu een keer _wel_ relevant was, en niet slechts een excuus om te experimenteren. Media inkoop ook sterk en goed ingezet op unique.

    Ik ga eens wat oude archieven op cdroms enzo opzoeken. Er moet meer zijn gebeurd in het vorige millenium dan ik mij zo kan herinneren.


    23 augustus 2006 om 07:29
    Karlijn

    Wat is beste? In resultaat, in innovativiteit of in creativiteit? Drie hele verschillende dingen. Zo zijn er genoeg cases te noemen die qua strategie en resultaat heel goed zijn, maar die niet fancy genoeg zijn voor de SpinAwards.

    Daarbij moet je ‘beste’ werk ook in de tijdgeest bekijken. Werk wat we drie jaar geleden innovatief en mooi vonden (Achmea Kabouter is met een gouden SpinAward bekroond EN een nominatie voor de innovativiteitsprijs gekregen), vinden we misschien nu slecht


    23 augustus 2006 om 07:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief