Wat is het allerbeste interactieve werk aller tijden?

Wat is het allerbeste interactieve werk aller tijden?
Wat is het allerbeste interactieve werk aller tijden?Afgelopen week 'mopperde' ik nog dat we dit jaar maar weinig spraakmakende interactieve campagnes voorbij hebben zien komen en vroeg ik me af of er wel een Spinaward kon worden uitgereikt. Nu hebben Emerce en Spinawards gezamenlijk een sessie opgezet tijdens eDay op 14 september dat geheel in het teken staat van het allerbeste interactieve werk aller tijden.

De opzet is dat winnaars van Gouden SpinAwards van de afgelopen jaren in ultrakorte presentaties (pecha kucha) laten zien waardoor zij nu geinspireerd raken. Dat kan werk van alle tijden en uit alle landen zijn, als het maar geen eigen werk is. Aan het woord komen:
  • Lost Boys - Igor Milder (strategy director) en Ellen Hooghiemstra (creative director)
  • Euro RSCG 4D - Bram de Rooij (Copywriter) en Martijn Sengers (Art Director)
  • Leukwerkt Worldwide & OER-Satama
  • MediaRepublic - Yme Bosma (Mag dit keer niet over Eccky praten)
  • Bone - Joost van Liemt (creatief directeur)
  • Pixelpixies - Eric Klok (consultant interactive marketing)
  • Qi - Rogier Vijverberg (Brand Director)
Iemand nu al een suggestie voor het allerbeste interactieve werk aller tijden?


Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Laat ik zelf maar beginnen met één van mijn absolute favorieten: Sony Bravia. Heeft wat gekost maar wat een geweldige cross-mediale campagne waarbij werkelijk aan alles is gedacht.

    geplaatst op
  • Hoe irritant ook, de ontzorgkabout van Achmea enkele jaren geleden was erg goed en hoort zeker in het rijtje klassiekers thuis!

    geplaatst op
  • Aarghh. ik wist dat dat kreng genoemd zou worden. Laat het de laatste keer zijn please:
    discussie op emerce 2003

    geplaatst op
  • http://www.hethuisvanmorgen.nl ?

    geplaatst op
  • Haha, kan me die discussie inderdaad nog herinneren Maarten. Irritante klotekabouter ;-)

    Maar even serieus, welke cases zouden volgens jou dan wel in aanmerking komen?

    geplaatst op
  • Da's een moeilijke vraag. Het geheugen heeft een neiging tot vergeten, en je komt snel uit bij alleen maar recent werk. De verleiding is ook groot om uit te komen bij het momenteel erg populaire ' activation' marketing, maar online heeft veel meer kanten. Misschien niet allemaal even fotogeniek, maar wel relevant.

    Zo vind ik de online strategie van bol.com sterk. Bol heeft vanaf het allereerste moment online marketing diep in haar genen zitten. Vanaf de start een sterk affiliate systeem en content syndicatie, en een helder aanbod. Zonder hele grote online branding campagnes zijn ze overal vertegenwoordigd en een vast onderdeel van het .nl internet geworden. Knap en consequent.

    Verder een aantal campagnes van grote fmcg merken zoals sultana en omo (ik meen respectievelijk redurban en lemz). Een teen in het water die heeft geleid tot steeds meer vertrouwen van unliver en proctor in online marketing. Een hoop verleidingen en gekozen voor heel gerichte campagnes die in de doelgroep goed geland zijn (waaromwasiknogvoorjou.nl is echt een begrip geworden)

    En mijn alltime favoriet: prinses pecunia. Dat heeft waarschijnlijk ook te maken met de casting (wat een leuke dame!), en tegelijkertijd een goede technische executie met video- in de banner, die nu een keer _wel_ relevant was, en niet slechts een excuus om te experimenteren. Media inkoop ook sterk en goed ingezet op unique.

    Ik ga eens wat oude archieven op cdroms enzo opzoeken. Er moet meer zijn gebeurd in het vorige millenium dan ik mij zo kan herinneren.

    geplaatst op
  • Wat is beste? In resultaat, in innovativiteit of in creativiteit? Drie hele verschillende dingen. Zo zijn er genoeg cases te noemen die qua strategie en resultaat heel goed zijn, maar die niet fancy genoeg zijn voor de SpinAwards.

    Daarbij moet je 'beste' werk ook in de tijdgeest bekijken. Werk wat we drie jaar geleden innovatief en mooi vonden (Achmea Kabouter is met een gouden SpinAward bekroond EN een nominatie voor de innovativiteitsprijs gekregen), vinden we misschien nu slecht

    geplaatst op
  • Dit zijn mijn favorieten van dit moment (niet per se Nederlands): The Ask Crystal Show van Qi-ideas, het voorbeeld van online interactie; website van Varan / Gleb Margolin van Red Graphic, het voorbeeld van origineel website-design (NB: gebruik je pijltjes toetsen om te navigeren); en Sneeuwbol voor Pakistan van Publicis Dialog, het voorbeeld van een effectieve online advertentie. En ik vind het Boom spel van Cisco, winnar van Cannes Cyber Lions 2006 ook zeer innovatief en interactief.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.