Marktaandeel Google gedaald

23 augustus 2006, 08:40

Het marktaandeel van Google in de Verenigde staten is volgens onderzoek van comScore in juli een procent gedaald ten opzichte van juli. In juni was het aandeel 44,7% en in juli nog maar 43,7%. Het marktaandeel ligt wel 7,2% hoger dan in juli 2005.

Zou deze daling het begin van een trend zijn waarin de marktaandelen gelijkmatiger verdeeld worden? Of hebben we het hier over een hobbel in de weg naar een nog groter marktaandeel? (via Andy Beal)

Marketeer voor betekenisvolle bedrijven.

Categorie
Tags

3 Reacties

    media

    Van mij mogen ze nog wel een eind zakken; een marktaandeel van 25% (ook in Nederland) lijkt me meer dan voldoende. De afhankelijkheid van heel veel websites (en dus bedrijven) van Google is nu te groot en dat begint een serieus gevaar te worden voor de economie.


    23 augustus 2006 om 09:36
    Mark Nijssen

    Die invloed van Google kan inderdaad vervelende gevolgen gaan hebben voor bijvoorbeeld kleinere organisaties die het voor een belangrijk deel moeten hebben van het gevonden worden online.

    John Battelle schrijft in zijn boek ‘The Search’ hierover en wat voor gevolgen de groei van een bedrijf als Google kan hebben voor de maatschappij. Met de database van intenties die Battelle beschrijft (een clickstream database met daarin informatie over wensen, benodigdheden, verlangens en voorkeuren van mensen die naargelang winstgevend kunnen worden ingezet) kan de invloed van Google tot ver in je persoonlijke leven gevoeld worden.


    23 augustus 2006 om 10:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!