Google Adwords nu ook op de radio

7 augustus 2006, 04:53

Google heeft in de US een overeenkomst gesloten met een radiostation, waardoor je als Adwords-klant je producten kan promoten via de radio.

Deze deal is een deel van de ontwikkeling om AdWords in te zetten in meerdere media. In januari 2006 kocht Google dMarc Broadcasting, dat zich specialiseert in radioreclame, voor $102 million en vorige week kwamen voor het eerst Google-advertenties op radiostations in Detroit.

Met het dMarc platform is het mogelijk om normaliter gecompliceerde processen van radioreclame te automatiseren en vereenvoudigen, zoals sales, scheduling en tracken. Een adverteerder kan ook direct zijn spotjes sturen naar het radiostation of radio network. Google denkt dat dMarc geintegreerd zal zijn met Adwords tegen het eind van dit jaar.

Het is nu wachten tot Google de diensten van Google video gaat combineren met Adwords…

Bron : CNET

Ewout Wolff
Eigenaar bij Onedaycompany

Ewout Wolff kent het online marketing vak vanuit de praktijk: de afgelopen 20 jaar heeft hij ervaring opgedaan met bedenken en (vooral) realiseren van nieuwe online concepten. Als interim online marketing manager heeft hij gewerkt voor De Efteling, Philips, TomTom, Centraal Beheer, Freo, AXA, Alliander, Leasit, DLL en Auping.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Reinout

    klopt. wij zijn net met hen in gesprek om http://www.agame.com langs deze weg (bij wijze van test) te gaan promoten. testbedrag van 10K dollars. ben zeer benieuwd


    7 augustus 2006 om 07:06
    ErwinVanLun

    Ik snap t niet helemaal. Het zou leuk zijn als Google luistert naar de laatste vijf minuten van een radioshow en daar de spots op aanpast. Gaat het dan over huizen, horen we iets over hypotheken. Gaat het over muziek, krijgen we iets over popconcerten. Krijgen we iets over kleding, dan horen we reclame over kleding. Maar ik ben benieuwd of het idd al zover is. Denk t eigenlijk nog niet.


    21 augustus 2006 om 14:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!