Daagt Coca-Cola jongeren uit?

Daagt Coca-Cola jongeren uit?

Nog geen drie jaar terug liepen er 375 duizend vooral jonge Nederlanders rond met een loyaltycard van Coca Cola. Een natte droom voor menig marketeer maar niet voor Coca Cola dat in 2003 van de ene op de andere dag een einde maakte aan deze onderschatte vorm van alchemie. Het loyalty pasje moest plaats maken voor allerlei on-line activiteiten die het allemaal net niet waren. Sinds enige tijd hebben de marketeers van Coca Cola de klok horen luiden in het land van “door consumenten zelf gegenereerde content” en dus start men muziek platform Rec/Release om wat dichter bij de kerngroep te kunnen opereren en de consument uit te dagen…

Op deze site kunnen vooral jongeren hun eigen hip-hop, R&B en aanverwante muziekstromingen uploaden.  De producties worden door zowel de kerngroep zelf alsmede door prominente artiesten beoordeeld. De winnaar mag, hoe kan het ook anders, een CD opnemen met een bekende artiest. Niet bijster origineel maar wel aardig.  Wannabee’s kunnen opnames maken via een webcam en deze na het verkrijgen van een persoonlijke code op de site plaatsen maar waarom werkt men eigenlijk niet samen met bijvoorbeeld MSN? Coca-Cola plaatst de inzendingen, en dit deel van de actie is wel origineel, via banners ook op relevante andere sites. “Famous for 15 seconds” ok maar een uitdaging?         


Delen



Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • (...) Sinds enige tijd hebben de marketeers van Coca Cola de klok horen luiden (...)

    Grappige woordspeling, was het niet Clockwork dat destijds (of nog steeds?) de marketing deed voor Coca Cola Nederland?

    Iemand enig idee wie nu verwantwoordelijk is voor de lancering van Rec/Release? Ik las vanmorgen op Emerce dat het platform is ontwikkeld door Vrienden Communicatie.

    geplaatst op
  • Vrienden is inderdaad verantwoordelijk voor de concept ontwikkeling. Wij zijn verantwoordelijk voor de technische ontwikkeling. Het concept blijkt trouwens goed aan te sluiten bij de doelgroep. Het aantal inzendingen en het hoge bezoek overtreft de verwachtingen.

    geplaatst op
  • Wellicht dat ze even een oude slogan uit 1963 uit de kast moeten trekken om meer jongeren te bereiken. Ik weet zeker dat de jongeren hooked raken! zie slogan:

    geplaatst op
  • Haha, geweldige plaat Reinout! Vrees alleen dat die slogan vandaag de dag niet door de keuring komt ;-)

    Waar heb je trouwens dat bord gevonden?

    geplaatst op
  • Goed istie, en ja de tijden veranderen. Bord hangt bij een bevriende fotograaf aan de muur en viel me dit weekend pas op. Hj heeft er gisteren een foto van gemaakt en me opgestuurd. Ook CGC dus..

    geplaatst op
  • @ Albert Treur: leuk dat je je afvraagt waarom er niet met een partij als MSN wordt samengewerkt. De antwoord op deze vraag kun je vanaf zojuist vinden op de Rec Release Hyve :)

    geplaatst op
  • @ ikzelf: HET antwoord gijs, het antwoord :)

    geplaatst op
  • @Gijs toppertje ondanks de typo :)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.