YouTube: Van 0 naar 20 miljoen in minder dan een jaar

YouTube: Van 0 naar 20 miljoen in minder dan een jaar

YouTube: Van 0 naar 20 miljoen in minder dan een jaar

Paul Aelen verwijst naar een aardig artikel op eMarketer over de populariteit van de online video community YouTube (factsheet). Volgens comScore Media Metrix is het aantal unieke bezoekers naar de site gestegen van 58.000 in augustus 2005 naar meer dan 12 miljoen in mei 2006. Nielsen//NetRatings schat dit aantal zelfs nog hoger en komt uit op 20 miljoen unieke bezoekers in mei 2006.

Beide onderzoeksbureaus geven ook schattingen voor het bezoekersprofiel en komen tot vergelijkbare conclusies. YouTube wordt door iets meer mannen dan vrouwen bezocht. Opmerkelijk is dat ongeveer 50% van de bezoekers in de leeftijdsgroep 35 tot 64 jaar valt.

Eerdere cijfers van YouTube:
Waar staan we nu met online video?
Video zoekdiensten steeds populairder
YouTube kost miljoen dollar per maand
Now Playing on YouTube!
Het succes van YouTube heet MySpace!
YouTube groter dan Yahoo en Google video


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Inderdaad!

    Volgens Youtube zelf.

    Our user base is 18-49, spanning all geographies.


    Ik zet wel mijn twijfels bij de betrouwbaarheid van deze cijfers en vraag mij af hoe ze aan de statistieken zoals "Race" en "Income" komen. Het is natuurlijk wel een goede timing om dit soort (bias) cijfers te publiceren nu dat ze met een advertentie model komen.

    Wat Youtube binnen 1 jaar heeft kunnen bereiken is indrukwekkend! Ben benieuwd hoe het zich de komende jaar gaat ontwikkelen en wat de impact van hun advertentiemodel zal zijn.


    Volgens Alexa hebben ze in Juni een dip gehad. Zou dat door WK 2006 komen?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.