Now Playing on YouTube!

3 april 2006, 21:16

Dit weekend schreef ik al over het succes van YouTube maar heb je enig idee hoe vaak de meest populaire filmpjes op YouTube worden bekeken?

De absolute nummer één is Pokemon Theme Music Video met maar liefst 7,0 miljoen views (vanaf eind november 2005). Op de tweede plaats Real Life Simpsons Intro met 5,1 miljoen views gevolgd door Myspace The Movie met 5,0 miljoen views.

Wie de fimpjes bekijkt zal opmerken dat het bij alle drie filmpjes gaat om consumer generated media. In de top-25 vinden we twee commercials: op de dertiende plaats staat Ronaldinho Touch of Gold (Nike) met 3,1 miljoen views en op de vierentwintigste plaats vinden we The Sony Bravia Commercial met 2,2 miljoen views.

Eén van de mooiste filmpjes is het eenvoudige Guitar (met dank aan NY Times). Het is me nog niet helemaal duidelijk wie het is maar het kan niet anders of dit is de opvolger van Jimi Hendrix!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    CasaMan

    Hmm youtube lijkt net down te zijn gegaan…


    3 april 2006 om 21:33
    rRijk

    … opvolger van Jimi? Que va … die heeft toch een andere stijl.

    Dit is meer in het kader van Satriana. Niettemin knap stukje gitaarspel …

    Marco uhm meer verstand van verz… uhm marketing 😉


    3 april 2006 om 23:36
    media

    Haha, tjsa ik ben geloof ik van een iets andere generatie. Jimi Hendrix en Eric Clapton waren mijn absolute helden vroeger. Tegenwoordig schijnen Lange Baas en Baas F. populair te zijn 😉


    4 april 2006 om 03:46
    rRijk

    En bij die laatst genoemden spreek je tegenwoordig niet meer over populair

    maar cool, hot en kick … (zo ging die act toch?)

    Overigens in dat rijtje van snaren-helden hoort absoluut ook Gary Moore!


    4 april 2006 om 04:43
    schief

    Cool hot kick? Nee joh, vet lauw, toch? 😛


    4 april 2006 om 06:44
    CasaMan

    “cool, hot en kick” zeg dat maar niet tegen je kleinkinderen..Dat is niet echt kapot dik, weetje.


    4 april 2006 om 07:34
    Ruben’s usability

    Die Simpsons intro werd in de laatste aflevering in Amerika ook gebruikt in de aflevering (seizoen 178 afl. 15).

    Erg cool dan als die inderdaad gewoon door enthousiastelingen is gemaakt en niet door Fox, is dat zeker?


    4 april 2006 om 08:06
    Jonathan Marks

    You can imagine what will happen when some of the early “producers” of this user generated content get the chance to make productions for the bigger networks. Reminds me of the 405.themovie – the makers ended up in Dreamworks if I remember rightly. Murdoch, the new owner of Myspaces, must be working on ways to mix user generated content with broadcast stuff. Look too at heavy.com


    4 april 2006 om 09:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!