Geenstijl.nl en Sp!ts gaan samenwerken
Vandaag (inmiddels gisteren) heb ik het boek ‘De uitgever aan het woord 2006’ ontvangen. Ik schreef al eerder over het jaarlijkse onderzoek van KPMG naar de toekomstverwachtingen van de Nederlandse uitgevers en het feit dat de Nederlandse uitgevers blijven worstelen met internet.
De komende tijd wil ik me eens wat meer gaan verdiepen in hoe dagbladen en tijdschriften nu de brug slaan naar internet en op welke wijze deze elkaar aanvullen en/of versterken. VillaMedia verwees vandaag naar een aardig voorbeeld waarbij Geenstijl.nl en Sp!ts gaan samenwerken.
De Feauteauf*ck van Geenstijl.nl, waarin mensen worden uitgedaagd een foto zo ernstig mogelijk toe te takelen, verschijnt iedere dinsdag voortaan ook in gratis dagblad Sp!ts. “We gaan inderdaad samenwerken met onze vrienden van Geenstijl.nl”, licht Bart Brouwers, hoofdredacteur van Sp!ts toe. “De ideale combinatie van een online-massamedium met een print-massamedium, beiden gericht op een jonge doelgroep (zo´n beetje tot 35 jaar). Allereerst verloopt een en ander via de populaire Feauteauf*ck, vervolgens ook op andere terreinen.”
Ik vraag me af hoe dit gewaardeerd gaat worden door de reaguurders bij GS. Als ik het zo eens lees zijn ze niet echt blij met de samenwerking…
Heb net de reacties ook gelezen. Niet geheel onverwacht overigens; ze hebben jarenlang afgegeven op de traditionele media, dan kun je deze kritiek verwachten.
krijgt retecool dan de credits voor de fotofuck?
@Michel Binkhorst: omdat? RC de eerste was in Nederland die het principe afkeek van de Amerikanen? Dan kan je wel half internet credits gaan geven.
blijf het sneu vinden voor reet ;p
Schandalig ! het enige wat men bij Geen Stijl kan is mensen belachelijk maken!
Logische match, want Spits is van De Telegraaf.
Mocht je vragen hebben over tijdschriftmakers die een brug naar internet slaan, dan weet je me te vinden, Marco. 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!