Marktplaats voor reclamespots

22 juni 2006, 04:23

Onder leiding van de legendarische Nederlandse reclameproducent Thed Lenssen komt Spotzer.com met een marktplaats voor reclamespots aldus Planet.

Volgens Lenssen is het in concept een soort eBay voor reclame. Net als eBay en Marktplaats probeert hij met het initiatief nieuwe vormen van handel mogelijk te maken. De reclamespots kunnen op tv, het web, mobiel, en/of narrowcasting het publiek bereiken. Spotzer wil ook de plaatsing van de reclame regelen. Daarmee neemt het dus ook de functie van mediabureau op zich.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    ErwinVanLun

    Grappig. Ben benieuwd of we dan ook op Spotzer de video’s kunnen zien. Kunnen zien welke populair zijn. Het meest geklikt of het hoogst gerate. En zelfs: ‘mensen die deze reclame leuk vonden, vonden deze reclame ook leuk’. Je kan media time kopen maar misschien wordt Spotzer wel zelf een medium.


    22 juni 2006 om 06:44
    Ronald

    beetje vreemd. Als je dus op de beta-site gaat kijken zie je:

    MTV Networks Amsterdam – prime time – 45 euro (30 seconds).

    Lijkt me sterk ?:)


    22 juni 2006 om 07:44
    SpotPlaza

    Bij SpotPlaza geven we ook invulling aan dit idee. We kijken hier echter niet alleen naar reclamespots en stellen ook de eindgebruiker centraal. Het gaat niet alleen om reclamespots, maar om spots in de breedste zin van het woord. De eindgebruiker heeft straks een heleboel “SPOTS” om aan te bieden; zijn auto, zijn weblog, zijn apartement op de dam, zijn webcast etc… Deze SPOTS vertegenwoordigen steeds meer waarde in een tijd waar Social Commerce en Media Inflatie toenemen. In een eerste fase zijn we gestart vanuit sponsoring. Onze ervaring is dat dit een van de zaken is waarbij mensen zich al bewust zijn van een unieke SPOT.

    http://www.spotplaza.com


    23 juni 2006 om 05:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!