MOG: social network op basis van muziekale voorkeur

20 juni 2006, 14:54

MOG: social network op basis van muziekale voorkeur

http://www.marketingvox.com/archives/2006/06/20/music_social_network_mog_launched/index.php

Muziek centraal op MOG.com

AMSTERDAM – Vertel mij naar welke muziek je luistert en ik zeg je wie je bent. Het is in het kort de mission statement van MOG.com, een nieuwe community-site, waarvan dinsdag de beta-versie werd gelanceerd.

Anders dan bij andere communities baseert MOG.com de interesses van zijn gebruikers op hun muziekkeuzes. Middels een te downloaden applicatie wordt de muziek op de harde schijf van de gebruikers ‘beluisterd’. Op basis daarvan wordt een ‘profiel’ aangemaakt, dat op de site door derden kan worden bekeken.

Ook downloads via iTunes of de inhoud van een gekoppelde MP3-speler worden in deze beschouwing meegenomen.

MOG.com is nog in een beta-stadium, maar een verdienmodel heeft de site wel. Hij bevat links naar iTunes en de muzieksectie van Amazon.com .

http://www.telegraaf.nl/i-mail/article45045201.ece?rss

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!