PCM exploiteert streaming commercials zelf

12 juni 2006, 09:49

Vanaf vandaag verschijnen er commercials ‘nieuwe stijl’ op de site van de Volkskrant. De PCM-krant beëindigde de samenwerking met Zoom.in en zorgt voortaan zelf voor de exploitatie van streaming commercials. Na de zomer volgen sites van andere PCM-titels het voorbeeld van de Volkskrant. Volgens Emerce.nl voldeed Zoom.in niet aan de eisen die de Volkskrant stelde aan streaming commercials (via: MarketingTribune).

De commercials gaan vanaf nu gebruik maken van Flash en draaien in een nieuwe videoplayer op de site van de Volkskrant. Daardoor worden de commercials aanklikbaar, iets wat voorheen niet mogelijk was. De commercials duren 10 tot 15 seconden en worden aan het begin of eind van een video afgespeeld. Na de commercial verschijnt er naast de redactionele content een skyscraper van de adverteerder, aldus bronnen bij de Volkskrant.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!